1

Onderwerp: Pushcakes vullen met cake

Ik moet een stuk of 30 pushcakes maken.
Nou vroeg ik me af, het lijkt mij handiger om gewoon cakes te bakken en die in lagen te snijden en daar rondjes uit te drukken.
Maar ik lees ook veel dat mensen cupcakes bakken en die in laagjes snijden en rondjes uit steken.
Wat is daar het voordeel van? Volgens mij zijn cupcakes groter dan de houders van de pushcakes dus moet je toch nog de rondjes uitsteken. Of heb ik het mis?
Mocht het toch beter zijn om cc's te bakken hoe lang moeten die dan in de oven? Een hele cake zou 60-70 minuten gebakken moeten worden.
Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Life is what you bake it.

2 Laatst bewerkt door Leef! (19-11-2011 11:40)

Re: Pushcakes vullen met cake

Waarschijnlijk heeft het meer met tijd te maken. Een cake duurt een uur, cupcakes rond de 18 minuten.. (afhankelijk van het recept)

En dus ook sneller afgekoeld.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

je kan ook mini cupcakes hiervoor gebruiken,dat is wel de maat
maar ik snij inderdaad rondjes uit een cake of biscuit

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

Leef! schreef:

Waarschijnlijk heeft het meer met tijd te maken. Een cake duurt een uur, cupcakes rond de 18 minuten.. (afhankelijk van het recept)

En dus ook sneller afgekoeld.

Maar ik heb maar 1 cc bakblik van 12 stuks dus dan moet ik 3 keer bakken en cakes kan ik 2-3 cakes in 1x bakken want ik heb meerdere cake blikken...

Ik heb ook een mini cc blik maar de onderkant van de mini is net te klein en de boven kant net te groot...

Ik dacht dat de reden misschien was dat het economischer is om cc''s te bakken omdat je dan minder restjes cake overhoud?

Life is what you bake it.