1

Onderwerp: Trots op onze 1e stapeltaart!

Sinds een paar maanden ben ik bezig met taarten maken.. Veel tijd heb ik niet, dus had tot nu toe 6 kleintjes gemaakt..
Of ik voor de 2e verjaardag van mn nichtje een taartje wilde maken? Tuurlijk! Leuk!
Na wat brainstormen met schoonzus besloten we samen aan de slag te gaan, en uiteindelijk moest het een wit met roze stapel worden met een kroontje..
Oeps een stapel... dat heb ik nog nooit gedaan.. Ik zonder workshop en een beetje ervaring, mn schoonsus met workshop maar daarna weinig gedaan.. Dat werd een hele leuke en gezellige, maar lange avond! Allemaal dingetjes qua versiering die ik nooit eerder gedaan had (parel mold, vlinders, draperieen, diamond cutter, kroontje, etc...)

Maar wat zijn we na die lange avond trots op ons resultaat!!!!!!

Het is een 20-15 cm stapel, gevuld met citroenkwark, bcm met aardbeismaak en verse aardbeien. Afgesmeerd met 1:1 bc, bekleed met 1:1 marsepein:fondant. Gestapeld met chocostocks.

Nu ben ik vooral nog heel benieuwd hoe ie de nacht is doorgekomen!!!! Vanmiddag is het feestje!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EB46JZ4S.jpg

Feedback is helemaal welkom, maar voor nu vooral erg trots en we gaan zeker nog eens samenwerken!

2

Re: Trots op onze 1e stapeltaart!

nou daar mogen jullie trots op zijn hoor  :thumb:  :thumb:  :thumb:

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Mooie taart, een goeie team zijn jullie  VOORAL DOORGAAAAAANNNN
:thumb:  :thumb:

4

Mooi :)

Het is een plaatje geworden

6

Dankjulliewel!!
Hij heeft de nacht prima overleefd, vond ik best wel spannend!
Iedereen vond m mooi en de roze gekleurde bcm gaf ook leuk effect na het snijden! Iedereen heeft ervan gesmuld alleen was er precies genoeg voor alle visite en zaten m'n schoonzus en ik zonder taart hahaha

7

Hahaha beetje jammer dat jullie niet zelf een hapje hebben kunnen proeven!

Klein vraagje...
waarom 1:1 fondant en marsepein en niet 1 van de twee...?

Greetz
Jamie

8

terecht dat je trots bent, mooie taart  :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

9

Als mijn 1e stapel er zo uit ziet dan teken ik er voor  :thumb:

10

Erg mooi

11

Bedankt voor de reacties weer :)

djeemster86 schreef:

Klein vraagje...
waarom 1:1 fondant en marsepein en niet 1 van de twee...?

Allereerst omdat ik marsepein lekkerder vind, maar fondant fijner vind werken.. Nu heb je dat alletwee!
Verder had ik voorgekleurde roze marsepein gekocht, maar vond de kleur toch niet zo mooi, dus met witte fondant en nog een klein beetje kleurstof erbij werd ie mooier. En voor de witte laag vind ik het er met fondant ook mooie uitzien (helemaal fondant nog mooier, maarja dan zit je weer met smaak) :)

12

Je hebt dan het goede van allebei...
Ik ga het ook eens proberen :)

13

Ja, ik vind het in elk geval erg fijn werken!

14

heel erg mooi gedaan !