1 Laatst bewerkt door evelien1001 (16-11-2011 21:57)

Onderwerp: **Gingerbread house**

Kerst komt er weer aan (ookal komt sinterklaar uit spanje, ik heb hem nog nooit hier gezien  :lol: ) dus ben ik alvast gaan oefenen en ga er zeker nog meer maken. Hij is wat kaal maar had geen ´mooi´ snoep om te gebruiken dus dat is voor volgende keer.

Weet iemand toevallig hoelang hij houdbaar is? (okal is deze voor decoratie, wil het toch graag even weten)

http://img210.imageshack.us/img210/9340/dsc02706v.jpg

http://img256.imageshack.us/img256/7378/dsc02716v.jpg

Kan niet wachten om kerst in 25 graden te vieren  :lol:

Re: **Gingerbread house**

Super leuk vind ik m!

3

Leuk huisje

4

Hij is enig en gelukkig heb je nu je eigen winterse decor om het kerst-gevoel te krijgen  :thumb:

5

ja ook leuk. Ze zijn zo gaaf om te maken :thumb:

6

Leuk huisje...dit is toch die van Ikea? Heb ik met mijn dochter vorig jaar ook gemaakt en was erg lekker. Volgens mij hebben we er een week over gedaan om hem op te eten. Toen was hij wel al wat zacht aan het worden (maar er niet minder lekker om  :D )

7

djehr schreef:

Leuk huisje...dit is toch die van Ikea? Heb ik met mijn dochter vorig jaar ook gemaakt en was erg lekker. Volgens mij hebben we er een week over gedaan om hem op te eten. Toen was hij wel al wat zacht aan het worden (maar er niet minder lekker om  :D )

ja idd van ikea, super handig! dacht probeer het eerst even zo uit voordat ik hem zelf ga maken (plus deze zou altijd mooier zijn van vorm ect dan zelf maken)

8

Ik vind hem zo "kaal"juist mooi. Heel sfeervol(maar voor kinderen misschien iets minder). Hoe heb je het huisje in elkaar geplakt? Ik heb er vorig jaar ook 2 gekocht, en in elkaar geplakt met suikerstroop, zoals in de verpakking stond. Kostte me 2 verbrande vingers, en het huisje brak aan alle kanten uit elkaar. Nu las ik hier op het forum ergens dat je het ook met royal icing kunt plakken.

9

Wat leuk!! Ik ga hem ook kopen...

-------------------------
Groetjes Chantal

10 Laatst bewerkt door djehr (18-11-2011 17:17)

anja66 schreef:

IHoe heb je het huisje in elkaar geplakt? Ik heb er vorig jaar ook 2 gekocht, en in elkaar geplakt met suikerstroop, zoals in de verpakking stond. Kostte me 2 verbrande vingers, en het huisje brak aan alle kanten uit elkaar. Nu las ik hier op het forum ergens dat je het ook met royal icing kunt plakken.

inderdaad royal icing werkt het beste. En als je het een beetje een bruine kleur geeft zie je er ook niets van...

11

Zo laten, het huisje. De sfeer zit er zeker in. Ik heb zon huisje gisteren bij Xenos gekocht. Erg leuk om te doen.

12

ruikt wel gelijk lekker het huis als je er een kaarsje in zet  :lol:
(wel een raampje openlaten anders gaat het kaarsje uit  :lol: )

13

Ontzettend leuk huisje en ik vind hem mooi zo, het moet ook niet te druk worden.

vraagje: Jullie hebben het over het IKEA huisje, hoe zit dit, kun je kant en klare pakketten kopen of hebben ze hier een uitsteker voor bij IKEA.

Ik zag de huisjes uitsteker op de TenT bij ik dacht de leukstetaartenshop. Nu heb ik spijt dat ik hem niet gekocht heb  :/

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

14

Bij Ikea kan je idd kant en klare pakketjes kopen, die hoef je alleen in elkaar te zetten, kost iets van 2 euro nog wat...

Ik heb hem gemaakt met een koekjes uitsteker die ik op de beurs heb gekocht :

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=174403

15

Wat ontzettend leuk zeg :Y .

Ik heb deze ook bij de Xenos gezien en in m'n handen gehad, maar denk dat ik terug ga en deze toch ga kopen :D .
Wist eigenlijk niet wat ik ermee moest, maar nou snap ik het :lol: hahaha.

Voor kinderen is het denk ik inderdaad leuker om meer snoepjes erop te doen of meer decoratie, maar voor het 'mooie' hoef je dat zeker niet te doen. Vind m super leuk :Y

16

Mooi die ijspegeltjes!
Krijg helemaal zin in de decembermaand!

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

17

Nou eerdaags op naar Ikea dus.
Weet iemand hoe het huisje/pakketje heet bij Ikea, want ik zoek me altijd een slag in de rondte en vind het niet  :/

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18

mamski schreef:

Nou eerdaags op naar Ikea dus.
Weet iemand hoe het huisje/pakketje heet bij Ikea, want ik zoek me altijd een slag in de rondte en vind het niet  :/

liggen hele stapels op de kerst en food afdeling, kan niet missen !!  ;)

19

Je vroeg hoe lang je hem kon bewaren. Nou die kant en klare huisjes weet ik niet, maar ik heb er vorig jaar zelf 1 gebakken van speculaas. Toen hij klaar was vond ik het zo zonde om hem op te eten dat ik hem heb laten staan. Uiteindelijk toen hij een poos stond dacht ik dat hij niet meer te eten zou zijn, dus heb ik hem voor de sier laten staan. Uiteindelijk heb ik hem volgens mij zeker 3 maanden in huis gehad. Toen heb ik hem weggegooid omdat ik hem toen een beetje zat werd, en bovendien pieten er wat snoepjes los. Maar hij was echt niet aan het schimmelen of zacht hoor.

:rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

20

Vind hem juist heel mooi zo rustig, deze gaat zeker op het lijstje voor na sinterklaas  ;)

Wat een mooie ijspegels heb je gespoten.
Hij ligt hier al in de kast te wachten.  Zitten de raampjes ook al in het pakket of heb je gelatine gebruikt.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

22

zoethoudertje schreef:

Wat een mooie ijspegels heb je gespoten.
Hij ligt hier al in de kast te wachten.  Zitten de raampjes ook al in het pakket of heb je gelatine gebruikt.

ik heb gelatine gebruikt  :)

23

Super!

24

Hij is echt geweldig :D