1

Onderwerp: Uitgeschoten me de Pearlspray... oeps

Deze lieve jarige van 4 wilde heel graag een prinsessentaart. Ik had de vrije hand, als het maar met roze en glim was. Ik blij, want kon ik eindelijk ook een koets maken. Om een beetje glans te geven gebruikte ik de spray, maar had daar nog nooit mee gewerkt... dus een enorme witte-parelmoere laag erover... hihihi
Die koets kostte een hoop tijd en met nog twee andere taarten, het klaarmaken voor de vakantie en de hartoperatie van mijn stiefmoeder erbij in die week, is de rest er een beetje bij ingeschoten  :s
Het was mooier geweest als ik de naam en de 4 recht boven elkaar had gezet. Op de foto zie ik ineens dat de zijkant van de bovenste laag een beetje naar binnen lijkt te staan, maar dat was niet de bedoeling. Nu komt het wel vaker voor dat je op de foto ineens iets ziet wat in het echt niet opvalt en meestal kijk ik daar dan nog even naar, maar deze keer niet...

Dan nu eindelijk de foto's:
https://lh6.googleusercontent.com/-2wmxXXNBbFY/TsYl1kPdewI/AAAAAAAACzU/MkxTJf-iRJU/s512/Prinses%252520Riva%252520I.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-mGjPmcqGWHA/TsYl4m1mwZI/AAAAAAAACzk/lPynUAbDpc8/s640/Prinses%252520Riva%252520II.JPG

Tips en feedback altijd welkom!!

Groetjes, Anouk

Re: Uitgeschoten me de Pearlspray... oeps

Erg mooi! En lekker meisjesachtig.

Wat zit er in de koets? Cake of bisquit?

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

3

Ik hou van glim!
Hele leuke taart!

Ik droom zelfs over taart!

4

Hij is echt supergaaf!!!Vooral als je schrijft dat er nog heel veel andere dingen speelde! De glim valt wel mee vind ik, voortaan de bus anders iets meer verder van de taart houden, daarmee voorkom je een dikke laag glim :)

5

Heel mooi!
Ik houd wel van die glans  :D

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

lekker laten shine-en.. leuke stapel.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Omg...Wat een mooie!!!! Hoe heb je die koets gemaakt. Die zou ik ook wel eens willen maken. Zal mijn dochter prachtig vinden. Heb je toevallig een How To??

8

Vind de glim helemaal bij de koets passen!! Petje af dat je z.n mooie taart gemaakt  hebt!!

9

Ik hou van glim!! En hij is onwijs gaaf... En de koets zou ik ook graag willen leren ... Ik lees mee of je een How to wil doen? Please????  ;) alleen als je tijd heb...

-------------------------
Groetjes Chantal

10

geweldig, heel erg mooi.

groetjes karin

11

Supermooi!

12

OOO, jij hebt ook zo'n geweldige koets gemaakt.
Ik wil dat ook nog eens proberen.

super mooi hoor. :Y

13

Hartstikke mooi! En wat een prachtige koets en strik.

Groetjes Diny

14

Hij is schattig, juist leuk al die glim!

groeten, Bianca
TAART in huis

15

Bedankt voor de complimenten en de geruststelling dat het wel meevalt met de glim...

Kaatje-Karen schreef:

Wat zit er in de koets? Cake of bisquit?

Geen van beiden, hij is van piepschuim!
Ik zou 'm graag maken van cake, al weet ik nog niet precies hoe, maar dan kon de kleine meid de koets niet bewaren.

@twinstwins en Chandc79:
Ik heb andere foto's van koetsen als voorbeeld gebruikt, daar heb ik geen How To van gemaakt. Gewoon goed kijken naar de voorbeelden die er zijn. Mocht je toch wat meer willen weten, wil ik het wel proberen uit te schrijven.

Groetjes, Anouk

16

Hij is prachtig!  :Y

Groetjes, Angela

17

@haaz76...Als je zou willen heel graag.....volgens mij zag ik ook ergens een boek op Internet van debbie Brown - Fairy tale Cakes.....En ik dacht op de voorkant zo'n koets te zien staan. Maar ja om voor een koets het hele boek aan te schaffen....!!!

18

Heel erg mooi!!
Ik moet morgen ook zo'n grote strik maken. Heb je misschien tips voor me?

Life is what you bake it.

19

@twinstwins:
Klopt, ik heb toevallig een link naar dat boek. Iemand heeft elke pagina uit het boek ingescand en in een online fotoalbum gezet. Ik weet niet meer of ik die hier of op Cake Central heb gevonden en of ik 'm zomaar mag delen.
Ik stuur 'm je wel toe. Ik heb 'm niet gebruikt, maar wellicht heb je er wat aan.

@Taartenmarie:
De beste tip die ik kan geven, is dat je je fondant zo dun mogelijk uitrolt, dan is het resultaat het mooiste. En neem voor de lus een strook dat minimaal twee keer zo lang als breed is.

Groetjes, Anouk

20

Supergaaf!!!

Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt...

21

Hij is prachtig  :Y

Heb je misschien een tip voor mij hoe je de piepschuim het beste kunt bekleden, die van mij rolt steeds weg zeg maar  :lol:

22

joci schreef:

Heb je misschien een tip voor mij hoe je de piepschuim het beste kunt bekleden, die van mij rolt steeds weg zeg maar  :lol:

Dat heb ik opgelost door de bol op een ronde uitsteker te zetten. Werkt perfect!

Groetjes, Anouk

23

Haaz76 schreef:
joci schreef:

Dat heb ik opgelost door de bol op een ronde uitsteker te zetten. Werkt perfect!

Das een goeie tip van je, mijn dank is groot  :thumb:

24

supermooi en het kan niet genoeg glimmen en glinsteren voor een 4 jarige ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

25

Wat een prachtige taart. En die koets...schitterend!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery