1 Laatst bewerkt door bieteltje (12-11-2011 17:51)

Onderwerp: Een pietje van marsepein zou het moeten zijn

Mijn eerste boetsersel (en ik moet nog heel wat oefenen wil ik in Februari niet voor joker staan op de workshop bij Wendy) Hj iss beetje lomp geworden, maar oefening gaat kunst baren hoop ik dan maar

Maar hier is hij dan:
http://i247.photobucket.com/albums/gg129/daantje32/374202_10150452950911499_650651498_10303268_176244626_n.jpg

Volledig nieuw in Taarten en CC land, dus wijs mij de weg.........

2

Re: Een pietje van marsepein zou het moeten zijn

Ik vind em wel echt op een pietje lijken, en ach dit pietje heeft gewoon iets teveel pepernootjes gegeten  ;)

(ik ben zelf ook een beginner en ik doe het je niet na hoor)

Ik zie je pietje nu pas. Het is een schatje. Hij heeft wel iets van een peuterpietje. Heb je hem zelf bedacht?

Ik zit ook nog na te denken over een pietentaartje, dus wil ook nog oefenen op pietjes. Maar die hoofdjes en armpjes en beentjes zijn vaak het lastigst, hè. Ik heb hier een Debbie Brown boek met elfjes als voorbeeld. Misschien als ik die wat dikker en korter maak dat het meer pietjes worden?

4

hij is leuk!! Mijn eerste boetsersel was bumba maar was echt een ramp  :o

5

Ik vind het best een schatje helemaal voor een eerste, ik dacht precies hetzelfde als linnie toen ik hem zag........ :D

6

bieteltje schreef:

Mijn eerste boetsersel (en ik moet nog heel wat oefenen wil ik in Februari niet voor joker staan op de workshop bij Wendy) Hj iss beetje lomp geworden, maar oefening gaat kunst baren hoop ik dan maar

Leuk pietje hoor.
En wat Wendy betreft......die laat niemand voor joker staan hoor.
Ze legt het duidelijk uit en zo vaak als nodig is, dat komt vast wel goed.
Veel plezier alvast.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

Ik vond het duidelijk een pietje hoor!! :thumb:  En zoals je al zegt; oefening baart kunst.

Groetjes, Renata

8

Je gaat toch juist naar Wendy om het te leren?  ;)

Maar leuk pietje hoor, dat komt echt wel goed met sinterklaas! Heb zelf nog niet echt geoefend, maar wel veel rondgekeken hier op het forum en heb inmiddels begrepen dat het een mooier resultaat geeft als je eerst een lijfje maakt en die dan met een dun lapje marsepein aan kleedt. Misschien is het dan ook makkelijker de proporties in de gaten te houden.

9

Sandra-lala schreef:

Leuk pietje hoor.
En wat Wendy betreft......die laat niemand voor joker staan hoor.
Ze legt het duidelijk uit en zo vaak als nodig is, dat komt vast wel goed.
Veel plezier alvast.

*veegtzweetvanhaarvoorhoofd* :Y

@Annehoog: dat oefenen gaan wij echt wel doen. Al bij Kitchenart in Leiden geweest (vlakbij kijkshop) heul gevaarlijke winkel :+

10

mieperdepiep schreef:

Ik zie je pietje nu pas. Het is een schatje. Hij heeft wel iets van een peuterpietje. Heb je hem zelf bedacht?

Ik zit ook nog na te denken over een pietentaartje, dus wil ook nog oefenen op pietjes. Maar die hoofdjes en armpjes en beentjes zijn vaak het lastigst, hè. Ik heb hier een Debbie Brown boek met elfjes als voorbeeld. Misschien als ik die wat dikker en korter maak dat het meer pietjes worden?

Was weer een gevalletje beetje van mijzelf en een beetje van hier en het net. Vond een howto voor het bovenlijf en ben daarmee gaan pielen. Wel erg leuk en rustgevend (iets wat VL niet snapt, dat ik zo druk kan zijn met taarten enzo en het dan toch rustgevend vind :D )

11

bieteltje schreef:

@Annehoog: dat oefenen gaan wij echt wel doen. Al bij Kitchenart in Leiden geweest (vlakbij kijkshop) heul gevaarlijke winkel :+

Jep, die hebben al wat aan me verdient....   O-)

12

Ik vind het een ontzettend leuk pietje! Echt een liefie :-)

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

13

Heel leuk gedaan!! Goed hoor. En je zal merken: hoe vaker je het doet.. hoe makkelijker het zal worden. Gewoon lekker veel oefenen. En je ziet dat het pietje een beetje aan het inzakken is. Geeft niets.. dat komt vaak doordat je marsepein gebruikt. Fondant zal harder worden (met tylose helemaal!) en dan blijft alles beter in model. Maar echt heel erg leuk dat je de eerste stap genomen hebt! EN heeeeel veel plezier bij wendy! Ik ben jaloers ;-)

14

Vind hem echt op Piet lijken hoor, goedgedaan :thumb:

-------------------------
Groetjes Chantal

15

bluesuus schreef:

Heel leuk gedaan!! Goed hoor. En je zal merken: hoe vaker je het doet.. hoe makkelijker het zal worden. Gewoon lekker veel oefenen. En je ziet dat het pietje een beetje aan het inzakken is. Geeft niets.. dat komt vaak doordat je marsepein gebruikt. Fondant zal harder worden (met tylose helemaal!) en dan blijft alles beter in model. Maar echt heel erg leuk dat je de eerste stap genomen hebt! EN heeeeel veel plezier bij wendy! Ik ben jaloers ;-)

Bij mijn olifantje (topic oefenen) heb ik het met een cocktailprikker laten drogen/uitharden, later die prikker er uitgehaald en niets zakte meer in of viel er uit.  :)