Onderwerp: Kettingtaart nr. 81, van willemz naar Almie!
Ik heb vandaag mijn kettingtaartje naar Almie gebracht, het was zo gezellig! Hij staat ook al in het parade-topic, maar Almie wilde zo graag een foto van de binnenkant toevoegen dat ik nu ook maar een apart topic open.
Zoals de meesten van jullie wel weten is het thema van de taartenketting 'bloemen'. Dat vind ik zo'n inspiratieloos thema, alle bloementaarten zijn al wel zo'n beetje gemaakt. En willemz wil graag origineel zijn 
Eerst kreeg ik het idee om iets met ijsbloemen te doen. Maar man, dat is moeilijk! Je komt dan al gauw op stencils ofzo, en eigenlijk
zijn ijsbloemen op zich helemaal niet zo mooi. Dus moest ik verder denken. Een wit taartje met witte bloemen, dat was idee numero twee. Tot maatje taartje er zo eentje maakte (een hele mooie, zie het parade-topic). Ik dacht: wat maakt het uit, met 7 miljard mensen op de wereld is een origineel idee bijna onmogelijk. Ik maak toch gewoon een wit-op-wit taartje.
En toen....
Ging er een lampje branden. Wit op wit, met een beetje ruimte tussen de laagjes, geeft schaduw. Schaduw is altijd grijs, tenzij je daar iets op verzint. En zo kwam ik op het idee om met dubbele laagjes te werken. Ziet hier het resultaat!

dat gaan we vast meer tegenkomen !!
, alsof er een laagje rijp op ligt!