1

Onderwerp: Invriezen of niet?

Hallo allemaal,

Ik moet voor zaterdag 3 december een verjaardagstaart maken, nu is het zo dat ik 6 dagen in de week werk waaronder 2 koopavonden (maandag & vrijdag).

De taart kan vanaf 7 uur in de avond gebracht worden op zaterdag, maar ik zelf werk tot 5. Dus ik dacht, misschien kan ik de taart in z'n geheel ( met decoraties en alles erop) op zondag 27 november maken en dan invriezen? Maar dan weet ik niet hoe ik het moet ontdooien.. :s

Of moet ik de decoraties van te voren maken, het biscuit op vrijdag bakken, en dan zaterdag vullen en bekleden?  Help me pleasee!  :o

....

2

Re: Invriezen of niet?

Je kan een taart invriezen, let wel op de vulling of die ook ingevroren kanb worden. Als de ontvanger dit weet is het ook wel zo netjes.....( in doos+in zak=luchtdicht)
24uur van te voren uit de diepvriezer zetten in de koelkast, ca. 1 uur van te voren op kamer temperatuur laten komen.
En tja qwa decoratie alles wat er plat opzit kan je mee invriezen, maar bv. boetseersels, opstaande vlinders ed. niet.
Ook heb ik geen goede ervaringen met verven en dan invriezen, loopt uit bij het ontdooien.
Met de zoekfunctie is overigens ook veel te vinden. Suc6!

3

De vulling wordt bc met chocolademousse en chocolade ganache, de boetseersels kan ik wel van te voren maken en dan luchtdicht bewaren toch?

....

4

met de zoekfunctie kun je een lijst vinden waarin staat wat je allemaal in kan vriezen/

De boetseersels kan je idd. van te voren maken en lcuhtdicht bewaren. ( als ze uit moeten harden dan niet luchtdichtbewaren)