1 Laatst bewerkt door christacloots (17-11-2011 19:50)

Onderwerp: Mijn eerste taartje: een herfsttaart

Hoi hoi

Nou hier is tie dan. Mijn allereerste taartje!
Het is een paddenstoel geworden.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en hoor het graag als jullie ideeen of commentaar hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJQMMMML-D.jpg

Ik heb wel een vraagje. Ik wilde ook nog gras rondom maken maar het lukte mij niet om het gras te laten "plakken", het viel er steeds af! Hoe kan ik zo'n randje vastplakken? Moet ik daarvoor die eetbare lijm kopen of kan dit ook anders?

Groetjes

Re: Mijn eerste taartje: een herfsttaart

Ik zie de foto niet...

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

3

Ik zie niks... :nooo

En nu??  :D

5

Marsepein kun je met een beetje water goed op elkaar plakken. Ga je grotere dingen plakken kun je dat idd met eetbare lijm doen.

Enne je taart ziet er erg mooi uit!!

6

Moest lachen toen ik de taart zag na de topic titel. Lijkt niet op mijn herfsttaartje nl., maar wel leuk en grappig door die titel.  ;)

Wat voor gras had je? plat gesneden en dus plat op de taart of uit de knoflookpers? dat eerste plakt bij mij eigenlijk altijd wel zonder iets er tussen. Ligt misschien aan de temperatuur van het marsepein? Net uit de koelkast lukt dat namelijk weer niet.

Ik heb fondant gebruikt.

Het was plat gras gesneden! Maar het kwam niet uit de koelkast! Staat bij mij gewoon in een keukenkastje. Moet ik dit in de koelkast bewaren dan?

Vond het wel een leuk taartje om mee te oefenen. Beetje simpen maar wel lekker  :Y

8

Leuk taartje. Wat voor vulling heb je gebruikt?

Met een beetje water kun je heel veel plakken en anders water mengen met wat tylose en dan steeds even schudden totdat de witte volkjes verdwijnen en je een dikkere massa overhoudt. Dit is eetbare lijm.

9

annehoog schreef:

Moest lachen toen ik de taart zag na de topic titel. Lijkt niet op mijn herfsttaartje nl., maar wel leuk en grappig door die titel.  ;)

Wat voor gras had je? plat gesneden en dus plat op de taart of uit de knoflookpers? dat eerste plakt bij mij eigenlijk altijd wel zonder iets er tussen. Ligt misschien aan de temperatuur van het marsepein? Net uit de koelkast lukt dat namelijk weer niet.

He get, heb je haar ook weer  :P  :lol:

Het is een gewone bisquit met een aardbeien vlaaivulling van Hak!

11

Die vlaaivulling heb ik zelf het weekend voor het eerst gedaan. Heerlijk vind ik dat. Lekker fris.

12

christacloots schreef:

Ik heb fondant gebruikt.

Het was plat gras gesneden! Maar het kwam niet uit de koelkast! Staat bij mij gewoon in een keukenkastje. Moet ik dit in de koelkast bewaren dan?

Nee hoeft niet, maar ik had die ervaring toen ik een dag later verder ging met decoreren (ik heb wegens kleine kinderen alleen maar korte avondjes ter beschikking)