Onderwerp: Lemon curd mislukt :(
Hallo meiden,
Ik heb geprobeerd om lemon curd te maken maar na 25 min roeren was die nog niet dik geworden. Wat heb ik fout gedaan??
Ik heb het precies gedaan volgens het recept.
Gr. Manon
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon curd mislukt :(
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo meiden,
Ik heb geprobeerd om lemon curd te maken maar na 25 min roeren was die nog niet dik geworden. Wat heb ik fout gedaan??
Ik heb het precies gedaan volgens het recept.
Gr. Manon
Wat je verkeerd hebt gedaan is lastig te zeggen als je niet verteld wat je precies allemaal gedaan hebt en welk recept je aangehouden hebt
Probeer deze van mij anders maar eens, wordt gegarandeerd snel dik....en heel lekker.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171831
Gr,
John
of je haalt het bij de ah haha
wil dit ook nog een proberen
Lemon curd van appie, nee dank je. Als je eens zelfgemaakte geproefd hebt hoef je die van appie (chivers) echt niet meer.
Gr,
John.
Weer dubbel geklikt, heb ik wel vaak met de ipad.
Dank je wel jps. Dan ga ik jou recept proberen.
Ik had het recept gebruikt die bij de vullingen staan. En het leek mij zo lekker.
Wat voor vulling is daar nog lekker bij?
Groetjes manon
25 minuten zou echt niet hoeven, hoor. Het is alleen even wachten totdat het eigeel warm genoeg is om de boel aan elkaar te binden. Het wordt ook niet een hele stevig gebonden saus hoor. Ik kan me iets zo dik als yoghurt herinneren. Het blijft van je lepel lopen. In de koelkast stijft het nog een beetje meer op. Je gebruikt maar een dunne laag, dus het hoeft ook niet heel stijf te zijn.
Die van Chivers ziet er heel jelly-achtig uit, daar is volgens mij heel wat bindmiddel als gelantine door gedaan om hem zo stijf te krijgen.
En zoals John zegt; echt veel lekkerder dan die van Chivers!
Ik heb hem al een paar keer gecombineerd met yoghurtbavaroi (gelantine oplossen in wat citroensap) en dan verse framboosjes (uit de diepvries, dus o.k. niet écht vers) in de bavaroi gedrukt. Echt zó lekker, dat ik bijna geen ander recept meer wil proberen.
Lemon curd is ook goed te combineren met een laagje banketbakkersroom en / of slagroom en / of meringue botercreme en / of botercrememmix van Funcakes en / of zwitserseroom.
Ik maak nogal eens een niet al te hoog biscuit met 1 laagje banketbakkersroom en 1 laagje zwitserse room en dan citroenglazuur eroverheen. Heerlijk.
Mijn lemon curd recept wordt wel flink stevig doordat er ook eiwit en maizena doorheen gaat. Als je het ietwat helderder wilt hebben dan alleen eigeel gebruiken, maar wat maakt de kleur uit? Zit toch tussen de biscuitjes in. En advocaat erdoorheen is ook een aanrader hoor.
Hier hou ik het even bij want ik begin mijn toetsenbord onder te kwijlen
Gr,
John.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon curd mislukt :(