1

Onderwerp: sterren en vlinder als koekjes op taart?

Hallo,

Ik wil 2 taarten maken in de komende periode. Een met vlinders (voor mijn dochters verjaardag) en een met sterren (voor kerst). Nu lijkt het me leuk om de vlinders en sterren van koekjes te maken, te decoreren met icing en deze in de taart te zetten (rechtop). Weet iemand of dit kan? Zakt het niet in als de koekjes zacht worden? En als dit niet kan, wie weet dan een andere manier om sterren etc. rechtop in een taart te zetten?

Ik hoor graag jullie tips en trucs!

Groetjes,

Claudia

2

Re: sterren en vlinder als koekjes op taart?

Ehmmm ik heb geen verstand van koekjes...Ook niet van taarten eigenlijk hahaha. Beginneling dus....Maar ik zie wel eens koekjes op een stokje voorbij komen. Die zou je dan weer in de taartk kunnen steken. Worden de koekjes ook niet slof....maar hoe je nou koekjes met een stokje bakt..????

3

misschien een prikker in het koekje steken en dan bakken, dan heb je meteen de houvast om hem goed in de taart te kunnen steken !

Liefs Samantha

4

Je kan ook de koekjes vastzetten met Royal Icing. En anders fondant (met evt. tylose) om dingen rechtop te laten zetten!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

SHaak schreef:

misschien een prikker in het koekje steken en dan bakken, dan heb je meteen de houvast om hem goed in de taart te kunnen steken !

precies :Y niet te dunne koekjes uitsteken, stokje er in en zo bakken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.