1

Onderwerp: suikervrije recepten

hallo iedereen!

ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar lekkere cupcake + topping recepten die suikervrij zijn!
heeft iemand een lekker recept laat het me weten!
een how to zou handig zijn... want ben pas een beginneling en moet nog veel leren.
bedankt!

Re: suikervrije recepten

Je kunt bij recepten een hele hoop vinden, ook allergiegeschikte recepten. Verder is er ook een rubriek how to's waar Jol123 laatst een super handige how to heeft geplaatst van het maken van cupcakes.

Ik adviseer het forum gewoon goed door te struinen. Er is een heleboel te vinden. En de zoekfunctie gebruiken helpt ook  om antwoord te krijgen op je vragen :D

3

Wat noem jij suikervrij: Mag er geen gewone kristalsuiker in zitten of zijn alle soorten suikers niet toegestaan?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik hoorde toevallig vandaag in het nieuws dat Stevia nu ook in EU mag verkocht worden.
Dit is een natuurlijke zoetstof, 300keer zoeter dan gewone suiker, en kan veilig gebruikt worden voor diabetici bv.
Het schijnt nu al te koop te zijn in reform winkels.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Hoi allemaal!

bedankt voor jullie berichten en tips!
het is voor een diabeten verjaardag hihi :D
maar t is best lastig te vinden maar ik ga opzoek naar Stevia!!!

6 Laatst bewerkt door SweetTooth (17-11-2011 14:46)

Stevia kun je ook heel makkelijk online kopen. FF googelen op stevia kopen.

Let er wel op, dat bakken met stevia een heel anders is dan bakken met suiker. Behalve dat je veel minder nodig hebt, geeft het ook een andere smaak en een andere structuur. Ik werk persoonlijk liever met Tagatesse, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Er bestaat een topic op het forum over recepten ivm allergieën, daar staat ook een recept voor suikervrije cupcakes bij (van mij). Dat is wel met Tagatesse. Ik weet niet of dat zomaar te vervangen is door Stevia. Maar goed, dat andere recept heb ik ook ontwikkeld door uit te proberen, dus wat let je....

Topic over allergie-recepten:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Recept voor suikervrije cupcakes:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=165862

Let wel op als het helemaal suikervrij moet zijn (ivm diabetes) dat je ook je eventuele smaak- en kleurstoffen controleert. Bv. patidess smaakjes zijn, voor zover ik weet, allemaal obv suiker.....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)