1

Onderwerp: buttercream icing toeven voor cupcakes

Hallo dames,
Ik maak veel cupcakes met toeven maar eigenlijk vind ik de toef helemaal niet lekker. Ligt dit aan mij of ervaren meerdere mensen dit? Ik vind ze zo zoet en als je een flinke toef maakt is t net even iets te veel toef vind ik.

Ik gebruik het volgende recept:
190gr. Crisco
5ml smaakstof bijv. Jo-La essance Cocos
35-40ml water
7 gr. Wilton Meringue poeder (gezeefd)
450gr. poedersuiker (gezeefd)
Eventueel kleurstof naar keuze

dit is het resultaat:http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/298844_2091736286330_1032953820_32268137_12623_n.jpg

2

Re: buttercream icing toeven voor cupcakes

Smaken verschillen, natuurlijk, maar ik vind de toef zoals jij die beschrijft in je recept ook niet lekker... Ik vind de textuur van crisco niet fijn in de mond (te vettig) en ik vind de smaakstoffen een chemische nasmaak geven...

Je kan ook gewone botercrème maken, met boter en poedersuiker en eventueel een smaakje, of met een botercrèmemix.
Maar ook hier weer heb je een hap boter bij een grote toef.
Wanneer ik voor BC ga, dan maak ik de meringue botercrème, die is veel luchtiger en smaakt minder naar boter. Je kan hier ook altijd een smaakje aan toevoegen.

Er zijn echter nog een hele hoop andere recepten die het wel lekker maken, met chocolade of met cream cheese, met caramel, met slagroom... De mogelijkheden zijn eindeloos en je moet gewoon eens wat surfen op internet, of hier op het forum tussen de recepten etc.

Veel plezier!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik las op het forum

cream vanilla frosting (staat bij de recepten)

dat is wel echt lekker (wel zoet)

ook de kids vinden het heerlijk

je kunt sowieso ook kleinere toeven spuiten, die niet je hele cupcake bezetten en eventueel je cupcakes iets hoger bakken.

http://3.bp.blogspot.com/-wiyK77R4G4E/TZuJYb0FtDI/AAAAAAAABwc/v3FSK2lIBac/s1600/peggy.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs