1

Onderwerp: cliktix "groovy letters" tips?

Wie heeft die ook?

Vond het erg lastig om de letters eruit te krijgen? Dacht dat je ze nadat je ze in de fondant had gedrukt, er zo uit kon drukken door dat ingebouwde systeempje, zeg maar.
Iemand ervaring met deze letters? Heeft iemand iets op het forum staan met de letters, zodat ik ff kan vergelijken?

2

Re: cliktix "groovy letters" tips?

:think: welke zijn dat?? volgens mij is straight frill een kantuitsteker?!?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

De straight frill set 1 zijn toch randuitstekers. geen letters? Of ben ik nu helemaal verkeerd?

Heb je mss een link naar de webshop met wat je precies bedoelt?

4

Bedoel je soms de clicktix?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

:o  :o  :o megablunder. Kaartje van mijn verpakking van de kantuitstekers lag ook nog op tafel. Dat die van mijn letterding waren.

Bedoel inderdaad cliktix "groovy letters"  :o

6

Helaas ik heb ze niet. Maar net als met de funky, het is je vriendje of je haat ze heb ik gehoort :+

Groetjes, Ilonka

7

Ik wou dat het mijn vriendje kon worden hahahaha

8

Hé, wat niet is kan nog worden :lol:

Geef de moed niet op.

Groetjes, Ilonka

9

titelfix... ;)

10

Thanks voor de titelfix :o  :)
Hier op het forum 2 filmpjes gevonden over hoe het misschien wel mijn vriend kan worden.  Komt vast goed  :Y

11

fondant heel dun uitrollen, laten drogen (dus open laten liggen, 10 min), omdraaien, laten drogen, nog eens uitrollen, drogen, omdraaien, drogen....uitdrukken, heen en weer schuiven (fondant moet zo los liggen dat het meeschuift), met vinger langs de randjes voor de rafels, uitdrukken....that's all :)

oh ja; koop eerst effe een heel grote portie geduld :s  :rolleyes:  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Ik gebruik altijd marsepein. Net als Carien rol ik een heel dun lapje uit. Dat leg ik over de clickstix heen en ga er dan met een roller overheen. Je ziet nu de letters als het ware al door het lapje marsepein heen. Het overtollige marsepein haal ik weg en met een heel klein beetje crisco aan mijn vinger haal ik eventuele rafeltjes aan de letters weg. Dan uitdrukken en voila: mooie letters! :Y

13 Laatst bewerkt door Notje (17-11-2011 21:27)

Ik gebruik fondant met tylose,héél dun uitrollen en laten drogen.Dan gaat het als een tierelier.Ik vind het ook niet mooi als je de afdruk ziet van het 'uitwerp'systeem   :s  ( hoe noem je dat).Zo krijg je mooide gladde letters.

Oh je ze heten clickStix met een s ertussen  :lol:

Groetjes Notje

14

Vanavond is de clickstix een vriend geworden :)  Heel dun uitrollen goed met je lineaal over de mat schuiven zodat het goed in de letter zit. ff tegen mijn hand tikken en taadaa daar was mijn lettertje.  :lol:

15

ik gebruik ze zonder bovenkant, want zelfs al deed ik nog zo voorzichtig, toch kreeg ik afdrukken van het bovendeel in mijn letters.
Je moet dan wel heel voorzichtig met de lineaals omgaan, want ze zijn dan een stuk fragieler.
Je kunt dan evengoed de letters mbv hhfolie uitsteken, dan worden ze nog fraaier als ze al zijn.

Groetjes, Dorothea.