Bedankt voor jullie reacties!
Het beeldscherm heb ik gemaakt van een taartkarton en biscuit afgesmeerd met botercreme. Ik wilde een volledig eetbare taart dus niet een beeldscherm van piepschuim of iets dergelijks.
Het beeldscherm alleen al woog 785 gram..
Ik ben als volgt te werk gegaan:
Ik heb op een afgemeten taartkarton een dunne laag biscuit gelegd. Deze heb ik afgesmeerd en vervolgens bekleed met fondant. Dit heb ik een tijdje in de koelkast hard laten worden. Daarna heb ik extra stevige satéprikkers met rietjes bevestigd onder in het scherm.
Ik heb het taartkarton aan de bovenkant laten wijzen. Dus het afgesmeerde biscuit was de achterkant van het beeldscherm. De reden hiervoor was dat als het beeldscherm achterover ging hellen de prikkers/rietjes tegen het karton aan zouden komen en daardoor dus niet door het biscuit/fondant heen kon prikken.
Vervolgens heb ik mijn man heel lief aangekeken om te vragen of hij wilde helpen met de prikkers. Ik had nog geen icing sheet op het beeldscherm bevestigd en heb het beeldscherm tussen de taartkartons vastgepakt en samen met mijn in de onderste taart geprikt. Ik heb denk ik wel een stuk of 10 prikkers/rietjes gebruikt om het te bevestigen. Het stond uiteindelijk goed stevig en ik heb het niet aan elkaar gelijmd aangezien de taart nog ruim 15 kilometer in de auto moest. Voor de zekerheid dus losgelaten om evt. los neer te leggen tijdens vervoer. Uiteindelijk toch besloten om de taart heel te laten tijdens het vervoer en ik kan jullie vol trots vertellen dat de taart daar goed en heel is aangekomen!
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is. Was misschien wel slim geweest van mij om foto's te maken tijdens het maken maar ja daar kom je dan achteraf weer achter he!