1

Onderwerp: 1e puzzel, 1e dummy (sint)

Mijn eerste puzzel. pppffff dat was nog best een klus. Maar redelijk tevreden.
De puzzel wilde ik op een dummy voor de thematafel voor mijn dochter op school.
Ging ook niet helemaal vlekkeloos. Fondant scheurde, maar daar kon een mooie sierrand om. Kon ik die gelijk ff uitproberen, want die had ik nieuw.
Het puzzeltje op de taart krijgen was ook nog een truc. Hij viel een beetje uitelkaar, dus op de taart de puzzel weer in elkaar geschoven. Rondom de puzzel licht vochtig gemaakt, maar doordat het niet helemaal goed ging te ruim om het plaatje bevochtigd, en dat glimt nu een beetje.

Maar toch best een beetje trots.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBNZHSGS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZUAJRK4-D.jpg

tips en feedback zijn altijd welkom!

2

Re: 1e puzzel, 1e dummy (sint)

Best leuk om te zien

3

wat een vrolijke puzzel :Y knap gemaakt ook, Amerigo :thumb:

de volgende keer de puzzel effies in de vriezer leggen, op een plank/bord oid, op folie en onder folie. Wanneer je puzzel bevroren is uit de vriezer halen, omdraaien op het bovenste folie, onderste folie eraf halen, boven de taart houden en weer omdraaiend op de juiste plek leggen en bovenste folie eraf halen. Omdat de puzzel gaat ontdooien komt er condens en zit ie meteen vast :Y 
Hopelijk is het een beetje duidelijk?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Carien schreef:

de volgende keer de puzzel effies in de vriezer leggen, op een plank/bord oid, op folie en onder folie. Wanneer je puzzel bevroren is uit de vriezer halen, omdraaien op het bovenste folie, onderste folie eraf halen, boven de taart houden en weer omdraaiend op de juiste plek leggen en bovenste folie eraf halen. Omdat de puzzel gaat ontdooien komt er condens en zit ie meteen vast :Y 

Jaaaa, daar kan ik wat mee! Bedankt voor de supertip.

5

Alle begin is moeilijk,maar je hebt een leuke puzzel gemaakt.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

6

ik vind hem ook erg schattig geworden.
Geen last met rondvliegende dummy's zoals ik?:)

7

Carien schreef:

Kun je deze supertip ook gebruiken bij marsepein?? Ik denk het bijna wel, maar nog even voor de zekerheid ;)

8

sweet978 schreef:

Nog net niet hahaha, ff gevloekt (doe ik echt zelden, dus dat zegt wat) en toen even diep ademhalen en weer verder. Misschien helpt ff tot 10 tellen ook wel.

9

sweet978 schreef:

Nog net niet hahaha, ff gevloekt (doe ik echt zelden, dus dat zegt wat) en toen even diep ademhalen en weer verder. Misschien helpt ff tot 10 tellen ook wel.

10

sweet978 schreef:

11

Smeren jullie de dummie ook in met botercreme of zo??

Wil misschien een dummietaart voor de kerst maken voor de sier, heb het ook nog nooit gedaan.

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!

12

sweet978 schreef:

13

Marvivman schreef:
sweet978 schreef:

ff gevloekt, die adem gehaald en toen weer verder. Gelukkig ging die niet vliegen hahahaha

Je kan een dummy vochtig maken met natte handen of water erop vernevelen maar niet te veel alleen vochtig.
Maar wat ik doe is met een beetje pipinggel insmeren.
Succes

Groetjes P@trici@

15

gerdad schreef:

Smeren jullie de dummie ook in met botercreme of zo??

Wil misschien een dummietaart voor de kerst maken voor de sier, heb het ook nog nooit gedaan.

Had hier ook ff gekeken voor tips, want het fondant schoof alle kanten op. Heb het piepschuim licht vochtig gemaakt en dat ging prima. Maar las ook dat je er royal icing onder kan doen, en dan kan je eventuele oneffenheden ook wegwerken.
Ook leuk om een kerstdummy te maken.

16

ik heb eerst de onevenheden met ri ingesmeerd. Om het fondant te laten plakken heb ik hem met een doekje wat vochtig gemaakt...fondant plakt prima.

Dat gevloek ken ik... ik bekleed mijn taarten vaak in 1 x..maar die dummy heb ik 4 x opnieuw gedaan ofzo

17

marsepein kan ook in de vriezer hoor :Y

tegen rondgaande dummies: heb al eens gelezen een spijker door je karton en door je dummie en dan een antislipmatje eronder; misschien is dat wat?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl