1

Onderwerp: Willen jullie even meedenken, invriezen of niet?

Volgende week zaterdag viert mijn zus haar verjaardag en het feit dat ze afgestudeerd HA is. Ik maak een taart voor het feest. Donderdag en vrijdag heb ik training van mijn werk inclusief avondtraining en overnachting op donderdag. Woensdag kan ik de taarten maken en vrijdagavond decoreren. Ik ga 1 taart vullen met appeltaartyogurtvulling en 1 taart met chocoladekokos, in beide vullingen zit slagroom.

Zal ik ze van woensdag tot zaterdag in de koelkast bewaren of toch even invriezen?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

Re: Willen jullie even meedenken, invriezen of niet?

Je wilt ze woensdag ook al vullen??

3

sweetheart88 schreef:

Je wilt ze woensdag ook al vullen??

Ja want ik kom vrijdag in de namiddag pas weer thuis, heb kleine kinderen dus die moeten eerst flink knuffelen en naar bed brengen en dan kan ik pas beginnen. Als ik dan nog moet vullen (en de vulling maken), afsmeren, opstijven, bekleden en dan nog decoreren moet ik een nachtje overslaan.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

4

Deze vraag heeft niets specifiek met bakken voor anderen te maken, en mag daarom naar taartdecoratie algemeen [MOVE] dus  ;)

5

Zelf zou ik de taarten niet van woensdag t/m zaterdag in de koelkast laten staan. Niet alleen vanwege de slagroom in je vullingen, maar ook vanwege het biscuit zelf. Is dan toch al 4 dagen oud.
Kun je niet woensdag al het voorwerk doen: biscuits bakken + invriezen, decoratie maken, onderplaatje bekleden, marsepein kleuren, bc maken voor het afsmeren, enz. 
En dan toch vrijdagavond vullen, afsmeren en bekleden. Misschien heb je dan die zaterdagaochtend nog tijd om de decoraties aan te brengen.
Ik weet niet of dat lukt hoor met je gezin enzo, maar zo zou ik het doen. ;)  Dan heb je toch 2 mooie EN verse taarten. Succes!

6

Ik weet niet of het kan met de vulling, maar is woensdag invriezen geen optie? En dan donderdag nacht eruit halen?
Wel krap.. :s
Lastig, succes in ieder geval :thumb: