1 Laatst bewerkt door pooh76 (15-11-2011 16:17)

Onderwerp: Strik met hoogtevrees, 3 hoog.

Voor het eerst 3 hoog, en dat voor m'n collega's. Dus een taartje in de bedrijfskleuren. Voor velen een verrassing, want die wisten niet dat ik dit kon :cool:

De bovenste 2 normale biscuit gevuld met citroenkwarktaartpudding en lemoncurd, de onderste chocbiscuit met slagroom en kersen.
Iedereen was erg enthousiast, super leuk! :o  :D

Maar nu graag jullie mening!
Over m'n strik ben ik nog niet helemaal tevreden, hij hard niet echt lekker uit, ondanks de theelepel tylose. En ik vind de bovenste lus altijd lastig.
Daarnaast was de strik wel erg groot voor het kleine taartje ;-)
Iemand tips??? (of over de taart zelf?)

Alvast bedankt voor het kijken!

groetjes,
Sandra

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHIAYWTY-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMOCCKT3-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JNO76LM-D.jpg

Re: Strik met hoogtevrees, 3 hoog.

nah....ik vind m super!!!! :Y

3

de taart ziet er prachtig uit.
mooie kleurencombi.

is je strik van fondant? als hij nl. van marsepein is hard hij helemaal niet uit.
het kan ook aan het vochtige weer liggen en aan het merk fondant als je dat wel gebruikt hebt.
er zijn nogal wat merken fondant die niet tot slecht uitharden en wel meer dan 1 week moeten liggen voor ze beetje hard zijn.

4

Mooi!

Ik vind hem superleuk en ook de kleurencombi is helemaal goed.

Ik vind hem erg mooi geworden.

Heb je de strik wel lang genoeg laten drogen? Met andere woorden, wanneer heb je hem gemaakt? Ik weet van mezelf dat ik nooit genoeg geduld heb en hem er te snel opzet :+ , waardoor hij uiteraard inzakt :rolleyes:  Je zou hem de volgende keer ook in de oven kunnen drogen, oven op 50gr.

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

7

mollie schreef:

de taart ziet er prachtig uit.
mooie kleurencombi.

is je strik van fondant? als hij nl. van marsepein is hard hij helemaal niet uit.
het kan ook aan het vochtige weer liggen en aan het merk fondant als je dat wel gebruikt hebt.
er zijn nogal wat merken fondant die niet tot slecht uitharden en wel meer dan 1 week moeten liggen voor ze beetje hard zijn.

Thanx!

De strik is gemaakt van Funcakes fondant, met tylose (ca 250 gram fondant + theelepel tylose). Ik heb de strik afgelopen vrijdag gemaakt, dus mss wat langer uit laten harden? Of zou ik beter een ander merk fondant kunnen gebruiken?

groetjes,
Sandra

8 Laatst bewerkt door Piece of Cake (15-11-2011 19:16)

Funcakes fondant met tylose hard niet echt uit, dus ik denk dat dat het probleem was ;)  Volgende keer Bakels gebruiken, die hard wel uit met tylose

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

9

Piece of Cake schreef:

Funcakes fondant met tylose hard niet echt uit, dus ik denk dat dat het probleem was ;)  Volgende keer Bakels gebruiken, die hard wel uit met tylose

Thanx! Volgende keer aan de Bakels dus! ;)

10

Hahaha, jouw titel.  :lol:
Ik heb overigens nooit problemen met het niet uitharden van funcakes fondant met tylose. Bij mij kun je er altijd een ruit mee ingooien.  :think:

Misschien is de strik iets te groot, maar vind het eigenlijk wel een grappig effect geven. Verder is het gewoon een hele leuke taart.

11

prachtige en strakke taart met mooie kleurencombi  :thumb:  :thumb:  :thumb:

idd is de strik wat groot voor het bovenste taartje, maar het misstaat zeker niet :nooo .... en anders? Gewoon de volgende keer je strik kleiner maken :Y of je taart groter  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Mooi hoor !Vind de kleurencombi super!

-------------------------
Groetjes Chantal

13

heel erg mooi! Hoe heb je patroon op de onderste taart gemaakt? Ik vind dat namelijk erg mooi...

14

annemarie84 schreef:

Ik heb overigens nooit problemen met het niet uitharden van funcakes fondant met tylose. Bij mij kun je er altijd een ruit mee ingooien.  :think:

Misschien is de strik iets te groot, maar vind het eigenlijk wel een grappig effect geven. Verder is het gewoon een hele leuke taart.

Hihi, hoeveel ruiten zijn er al gesneuveld bij je? ;-)
Hoeveel tylose gebruik je?

15

simone1990 schreef:

heel erg mooi! Hoe heb je patroon op de onderste taart gemaakt? Ik vind dat namelijk erg mooi...

Thanx. Het patroon op de onderste taart heb ik met de Patchwork Diamond Cutter gemaakt:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2093.html

16

pooh76 schreef:
annemarie84 schreef:

Hihi, hoeveel ruiten zijn er al gesneuveld bij je? ;-)
Hoeveel tylose gebruik je?

:lol: Tot nu toe nog geen eentje. Wordt deze hobby zo duur van.  ;)
Ik gebruik maar een klein beetje tylose, maar nog nooit het probleem gehad dat het niet hard wou worden. (wel dat ik te laat ermee begin  :shh: )

17

iets kleinere strik maken en daardoor een extra "laagje"
dan komt de bovenste er klem in te staan.
Wordt de strik ook hoger en meer rond.
Misschien is dat iets om je probleem met de laatste lus op te lossen.
en idd andere fondant...

18

Ik vind je taart erg mooi, voor de lussenstrik gebruik ik zelf nooit tylose, het enige dat me opvalt is dat de strik te groot is voor het taartje waarop hij staat, je kunt de strik ook kleiner maken, of het taartje groter  :)

19

kaatjuh schreef:

iets kleinere strik maken en daardoor een extra "laagje"
dan komt de bovenste er klem in te staan.
Wordt de strik ook hoger en meer rond.
Misschien is dat iets om je probleem met de laatste lus op te lossen.
en idd andere fondant...

Thanx!
Hoe bedoel je precies het extra "laagje"? Bedoel je dat ik zou moeten beginnen met een (kleinere) cirkel van 6 lussen, dan een cirkel van 5 lussen en dan nog een cirkel van 4 en dan pas de bovenste lus erop?
Met die laaste lus zit ik nu inderdaad te knoeien, want ik vind de strik nu niet mooi hoog en rond.
Alvast bedankt voor je uitleg!