1

Onderwerp: Roosjes en vlinders op taart

Ik moet roosjes en vlinders plaatsen op een taart, hoe kan ik deze het beste vast zetten op de taart?

En iemand enig idee hoe en waarmee ik vlinders kan maken met de vleugels omhoog?

2

Re: Roosjes en vlinders op taart

http://youtu.be/1l34cGskeoM
Tutorial voor de vlinders met vleugels omhoog.

3

Beetje tylose mengen met water en je hebt eetbare lijm. of je kan icing gebruiken.
De vlinders moet je maken met fondant met tylose erin en dan met de vleugels omhoog laten drogen ( stukje papier onder vleugel of in een eierdoos)

succes

Taart groetjes Ellen

4

Ellen Lagas schreef:

Beetje tylose mengen met water en je hebt eetbare lijm. of je kan icing gebruiken.
De vlinders moet je maken met fondant met tylose erin en dan met de vleugels omhoog laten drogen ( stukje papier onder vleugel of in een eierdoos)

succes

:Y

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

5

Oke super bedankt.

Maar hoe kan ik dan de rozen en vlinders het beste op de taart zetten?
Het is een stapeltaart en dan wil ik wat rozen en vlinders naar beneden laten gaan, met eetbare lijm valt het er denk ik alsnog af?

6 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (14-11-2011 21:17)

Mirella80 schreef:

Oke super bedankt.

Maar hoe kan ik dan de rozen en vlinders het beste op de taart zetten?
Het is een stapeltaart en dan wil ik wat rozen en vlinders naar beneden laten gaan, met eetbare lijm valt het er denk ik alsnog af?

Even vasthouden tot het een beetje droogt zeg maar, moet lukken
icing werkt het beste
succes

Taart groetjes Ellen

7

IK heb eenzelfde soort vraag gesteld een tijdje terug en kreeg een gouden tip: als je de vlinders in de oven doet op 50 graden, harden ze sneller uit. Echt ideaal, in 10-15 minuten staan de vleugels recht en kun je ze als ze afgekoeld zijn meteen op de taart plakken!

8

Oke en dat werkt echt? Newbee

@Ellen bedankt dan ga ik Icing kopen, zo'n draad lijkt me namelijk erg vervelend om te gebruiken in de taart

9

jep, het werkt echt. Anders zou ik het niet zeggen ;-)
Beetje tylose erdoor en 10 min op 40 graden in de oven.
Kan zelfs zonder tylose, heb ik vanmiddag geprobeerd.