1

Onderwerp: Voor de intocht morgen van Sinterklaas.........PEPERNOTENTAART.

Morgen kom Sinterklaas weer aan met z'n boot vol met Pieten en Pakjes  :D
Ik ga zo beginnen met bakken voor morgen en ga oa deze heerlijke Pepernotentaart maken......jammieeeeee  :D

Ingrediënten:

1 kilo Pepernoten
250 gram Boter
Slagroom
Sinterklaas schuimpjes

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 Graden Celcius. Verwarm de boter in een pannetje.

Maal 1/4 deel van de pepernoten en doe deze bij de gesmolten boter. Roer het geheel goed door totdat er een gladde mengsel ontstaat.

Beboter de cakevorm. Doe een laag van ongeveer 3 cm. van het pepernoten mengsel in de vorm. Leg hierop wat schuimpjes en pepernoten. Herhaal dit tot je pepernotenmengsel op is, en zorg dat je ook met het perpernoten mengsel eindigd. Druk het geheel goed aan.

De pepernotentaart 20 minuten op 180 graden bakken. Af laten koelen.

Voor het serveren de pepernotentaart bestrijken met de geklopte slagroom, hierin kun je nog wat sinterklaas schuimpjes drukken.

Voor degene die naar de intocht gaan of op t.v ernaar gaan kijken....heel veel plezier en eet met smaak van deze heerlijke pepernotentaart.

http://s5.postimage.org/72wft4sdv/pepernotentaart.jpg

Groetjes!

2

Re: Voor de intocht morgen van Sinterklaas.........PEPERNOTENTAART.

Hoi,

Leuk dat je het recept wilt delen!! klint lekker trouwens  :9 , MAAR 1 vraagje: bedoel je toevallig kruidnootjes????
Als ik naar de foto kijk zijn het de kleine harde kruidnoten en niet de grote stevige pepernoten..... Dit even om verwarring te voorkomen  ;)

Groetjes!

I just love it....!!

3

Ja, maar als je naar de foto kijkt zijn zitten er whatever-noten boven op en geen slagroom met schuimpjes. ;) Maar het lijkt mij dat het niet uitmaakt wat je gebruikt. Ik vind het trouwens een geweldig idee!!!!!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

De schuimpjes en pepernoten moeten IN de taart.

Lees dit ff: Beboter de cakevorm. Doe een laag van ongeveer 3 cm. van het pepernoten mengsel in de vorm. Leg hierop wat schuimpjes en pepernoten. Herhaal dit tot je pepernotenmengsel op is, en zorg dat je ook met het perpernoten mengsel eindigd. Druk het geheel goed aan.

Bovenop zijn kruidnootjes.

Groetjes!

5

en dit dan?

Marileen schreef:

Voor het serveren de pepernotentaart bestrijken met de geklopte slagroom, hierin kun je nog wat sinterklaas schuimpjes drukken.

en anders toch dit:

Marileen schreef:

en zorg dat je ook met het perpernoten mengsel eindigd.

;)

6 Laatst bewerkt door nnicole1234 (16-11-2011 16:37)

Mirjam5 schreef:

Ja, maar als je naar de foto kijkt zijn zitten er whatever-noten boven op en geen slagroom met schuimpjes. ;) Maar het lijkt mij dat het niet uitmaakt wat je gebruikt. Ik vind het trouwens een geweldig idee!!!!!!!!!!!

Die foto wordt bij heel veel verschillende pepernotentaart/cake gebruikt. Denk niet dat het een juiste foto is voor deze taart.
Ik heb er ooit een gemaakt die wel precies op de foto lijkt, daar moest je zelf bolletes draaien en bovenop de taart doen. (was met amandelspijs en abrikozen in sinaasappelsap....en niet te vergeten ook errug lekker  :Y )

Deze was het geloof ik , ik had het toen we van een andere site.
http://www.mooistrijen.nl/nieuws/menu_r … notentaart

7

hmmmm....   :think: dan kan het toch echt een pepernotentaart zijn en hoeft het geen kruidnotentaart te zijn..... :+  :lol:

8

Ik durf NOOOOOOIT meer iets te zeggen  :x

T was echt alleen maar een vraag omdat kruidnootjes 80 van de 100x verkeerd worden genoemd en ik zou het jammer vinden als mensen verkeerde ingrediënten gebruiken en dus de taart niet zou worden zoals bedoeld, maar goed, dat doen we dus maar niet meer  :nooo

Dank je wel NNicole1234 voor je uitleg over de foto  ;)

I just love it....!!

9

Klopt de foto is van internet.
Kruidnootjes zijn net als speculaas en pepernoten zijn een beetje net als taai-taai

Groetjes!

10

mamalein schreef:

Ik durf NOOOOOOIT meer iets te zeggen  :x

T was echt alleen maar een vraag omdat kruidnootjes 80 van de 100x verkeerd worden genoemd en ik zou het jammer vinden als mensen verkeerde ingrediënten gebruiken en dus de taart niet zou worden zoals bedoeld, maar goed, dat doen we dus maar niet meer  :nooo

Dank je wel NNicole1234 voor je uitleg over de foto  ;)

Hihi.... wel doen hoor! Ik was gewoon een beetje melig.... :+  :cool:

11

Zou deze taart ook ingevroren kunnen worden???

"Every day holds the possibility of a miracle."