Onderwerp: Hoelang kan je een taart bewaren?

En dan bedoel ik niet tot hij schimmeld  :lol:

Maar hoelang van te voren kan je een taart (met marsepijn en botercreme) maken en bewaren?

2

Re: Hoelang kan je een taart bewaren?

Je kunt hem sowieso invriezen, dus dat kan een optie zijn.

Maar ik heb wel eens een taart op donderdag gemaakt, vrijdag door collega opgehaald en die heeft de laatste stukjes op dinsdag opgegeten (en het smaakte ook nog  ;) )

Liefs, Zanoni

3

niet voor alle vullingen maar voor vlaaien en dat soort vullingen neem ik 5 dagen en dan eind dag 5 gooi ik het weg

4

Totdat hij eindelijk bij je is na 6 dagen (zie topic verzenden taarten) en dan nog smaakt hij jammie! Maar ik maak gerust en dag of twee van te voren een taart, afhankelijk van de vullingen

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Invriezen is helaas geen optie :( wat is de beste manier om de taart te bewaren in de koelkast? (in plastic? afgesloten? of juist 'open'?)

6 Laatst bewerkt door Lot (16-11-2011 16:22)

gewoon zo in de koelkast, niet in plastic, dan gaat hij zweten. Je kunt hem ook in een taartdoos zetten (zo'n kartonnen) maar dus niet helemaal afsluiten door hem in een een dichte zak te doen ofzo!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

7

Zorg wel dat er geen sterk ruikende spullen in je koelkast staan. Want die geur kan in je taart trekken :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Maar lot, als je hem aangesneden hebt doe je er toch wel een folietje om heen? Ik wel, ivm het uitdrogen.

Als je je taart met fondant bekleed is hij lchtdicht en kan er dus weinig mee gebeurd.

Lot kon haar taart na 6 dagen zelfs nog eten(had ik ook geprobeerd trouwens Lot.) :thumb:

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

Bedankt voor de tips! Ik zal de ui uit de koelkast halen!  :+

10

ik heb je wel even gemeld, want ik denk dat je in de verkeerde rubriek staat.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

11

omdat taarten bewaren niet per definitie iets te maken hoeft te hebben met bakken voor anderen, [move]--> TD algemeen (waar je meer van dit soort vragen kunt vinden via de zoekfunctie)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs