Onderwerp: Meptaartje allergie..

Mijn knulletje heeft koemelkallergie, en daarnaast een aantal andere dingen waar hij niet tegen kan..

Kippenei hebben we nog niet geprobeerd..

Heeft iemand tips voor een meptaartje met zo min mogelijk 'troep' ?

2

Re: Meptaartje allergie..

ik zou zoeken naar een receptje van Vegan cake/ vegan cupcakes.
In het nieuwe boek van Rudolph van Veen staan er wel een paar en dan met marsepein of vegan banketbakkersroom of botercreme toefen maken.
Succes

3

Kijk eens in het topic over allergie-recepten, misschien kun je daar wat mee.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Ik heb ook een dringende vraag!!!

Er is mij gevraagd een taart te maken voor een meisje met koemelk allergie.
Ze mag geen lactose en kleurstof E160 a E160 b en E160 c.
Kan iemand mij vertellen of er kleurstoffen zijn die dit niet hebben, en zou ik een taart voor haar kunnen maken zonder al deze dingen erin die ze niet mag hebben?

Het is de liefste wens van dit meisje om een verjaardagstaart te krijgen waar ze ook nog eens zelf een stukje van kan eten natuurlijk.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt,
Groetjes
Susan

Hier een linkje naar écht natuurlijke kleurstoffen:
http://www.vrouwtjedeeg.nl/over_ons/

Verder moet je dan naar iets zoeken wat de koemelk vervangt in boter of slagoom van de vullingen. Dat vind je vast wel met even googlen hier.

6

Er bestaat wel margarine van Fertilia zonder dierlijke producten, maar dat zal je moeten halen in een reformwinkel, denk ik. Die is zonder lactose. Ik gebruik ze zelf ook.

probeer anders apro soja magerine die gebruik ik ivm lactose intolerantie van mijn dochter er zit geen enkel melkproduct in (plantaardig) maar het smaakt wel lekker  die kan je gewoon in de supermarkt kopen net als wajang magerine

ik heb voor mijn dochter haar eerste verjaardag toen een lactosevrije mepper gemaakt :) (maar die kan je ook vrij simpel koemelkvrij maken  :Y )

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Dank jullie wel voor alle tips en links!!
Ik denk dat ik nu wel een taart voor dit meisje kan maken, wat zal ze blij zijn!!!

Groetjes
Susan :D

9

mijn dochter heeft ook koemelkintollerantie dus vraag maar raak... bak veel en geen problemen hoor. Goed opletten dat er geen koemelk eiwit , weipoeder of melksuiker a.k.a. lactose inzit. Op al die dingen kunnen ze een reactie krijgen.

ik gebuik wajang of plantenmagarine van de AH. of crisco

voor de kleurstoffen zou ik inderdaad naar natuurlijke kleurstoffen kijken.

En alle recepten kan je gewoon gebruiken als je de melk door soja melk vervangt en boter door vegan boter zoals bovenstaand. Qua smaak maakt het niet zo heel veel uit, heb het een keer getest  :P

200 plantenboter, crisco of wajang
200 suiker
200 bloem
4 eieren
een eetlepeltje bakpoeder.
snufje zout

good luck

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...