1

Onderwerp: Hoe krijg ik waterkleur ?

Mijn collega wil graag een taart met als thema het IJ in Amsterdam. Zijn woont nl op een prachtige locatie aan het IJ en wil een soort maqette (schrijf ik dat nou goed?) van het gedeelte waar zij woont. Nou wil ik de taart met "waterblauw" bekleden, maar hoe krijg ik die kleur ? Het is natuurlijk niet echt blauw, meer grijsblauw. Zou dan dan een kwestie zijn van wit marsepein met wat zwart en blauw toegevoegd ?

Wie heeft een tip ?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken !

groetjes
Jolanda

Re: Hoe krijg ik waterkleur ?

Jup, gewoon (aqua)blauw nemen en daar wat zwart door doen. Het is even kijken, kneden, nog wat toevoegen etc. maar het gaat je vast lukken!

3

Ik heb het ook weleens gemaakt en toen ik de blauwe kleurstof door de witte fondant heen aan het kneden was zag ik ineens dat het een heel mooi water-effect geeft als je het dus niet helemaal doorkneed.

Gewoon tijdens het kneden even stoppen en uitrollen om te kijken hoe het is. Je hebt dan een 'gemeleerd'-effect.

Succes!

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..

4

Je kan het ook met pipinggel doen. Mijn schoonzus heeft een zwembad gemaakt toen haar dochter af ging zwemmen.

5

Bedankt voor jullie tips. Ga er vanmiddag meteen mee aan de slag !

6

ik gebruikte ook pipinggel voor een badtobbe. daaronder wit met bmauw gemarmerde fondant