1

Onderwerp: Wat is wijsheid??? Even jullie advies graag....

Ik zit even met het volgende:

Voor april 2012 heb ik een bruidstaart-opdracht staan, vorige week proeverij gehad en taart doorbesproken.

Het wordt een 3 laags stapeltaart, met bovenop een strik en een geboetseerd bruidspaar op de 2e laag. De ondekant van elke laag wordt afgezet met een handgemaakte parelrand.

De taart vervoer ik zelf naar de locatie (gekoeld), ongeveer een half uur rijden vanaf mijn huis.
Mijn bedoeling was om de taart op locatie op te bouwen en af te werken, hiervoor had ik anderhalf uur in gedachten, dit kan ook met de vulling.
Bruidspaar was akkoord en zij zouden dit doorgeven aan de locatie.

Nu kreeg ik zojuist een mailtje doorgestuurd van het bruidspaar met daarin een reactie van de locatie: ik mag pas 45 minuten van tevoren de  taart komen brengen,eerder ben ik niet welkom, omdat er op locatie ook nog andere gasten zijn, die niet gestoord willen worden en omdat uit hygienisch oogpunt ( oa noemden zij de adem van de andere gasten...huh???) zij 45 minuten echt de max vinden dat een taart mag staan voordat hij gaat worden aangesneden, ondanks dat het bruidspaar heeft aangegeven dat de vulling veilig is en buiten de koeling kan staan.

Nu zit ik dus even te bedenken: Zal ik de taart hier thuis kunnen stapelen en dan op locatie alleen nog afmaken? Ik heb nooit eerder een stapeltaart vervoerd. Daarbij komt dat het best een eindje rijden is, met alle risico's van dien.

Wat is wijsheid??? Ik wil zo graag even jullie advies.......hellup!
alvast bedankt!!

Groetjes, Berthine
Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.....

2

Re: Wat is wijsheid??? Even jullie advies graag....

Als je hem goed stapelt is een 3laags taart goed te vervoeren.
Voor de zekerheid een lange dowel door de hele taart "slaan" en er kan niet veel meer mee gebeuren.

Liefs, Zanoni

Re: Wat is wijsheid??? Even jullie advies graag....

een gestapelde taart is prima te vervoeren. zelf ernaast gaan zitten en zorgen dat ie mooi vlak staat in de auto. Als ie direkt uit de koeling komt, zou dat geen probleem moeten zijn. Daarbij vind ik 1 1/2 uur voor afmaken erg weinig. Maak m thuis af en zorg dat je alles bij je hebt om te restaureren. als dat nodig is. Minder stressvol,
groetjes en succes