1

Onderwerp: ervaringen cc-vormpjes ikea?

hallo,
ik ben een beginner met cupcakes maken. het bakken wel al vaker gedaan maar dan met kant en klaar pakket. nu il ik voor de geboorte van mijn 2e kindje cc's maken en ook versieren/decoreren. dus nu ook maar spulletje gekocht.

ik heb dus laatst  bij de ikea vormpjes gekocht (vond het kleurtje bijpassend  ;) ) maar nu ik allerlei dingen lees over loslatende papiertjes vraag ik me af of die van de ikea wel "goed" zijn.

daarnaast had ik een bakblik gekocht voor muffins bij de action van zenker (ik had tip gekregen om geen siliconen te nemen ivm betere warmteverdeling bij metaal) dit was de enige daar. maar nu zie ik dat die vorm veel lager en wat breder is dan de vormpjes zelf. zal dit een probleem opleveren?

sorry voor alle vragen maar ben dus echt nog maar een beginner. en wil natuurlijk graag een mooi resultaat voor de kraamvisite

(en gezien ik net begin wilde ik niet ineens rigoreus "dure" dingen gaan kopen)

ik hoor graag reacties/ervaringen.......

2

Re: ervaringen cc-vormpjes ikea?

Je kunt ze gewoon gebruiken in de standaard cc bakvorm! Ik heb geen last gehad van loslatende papiertjes.

groetjes Wilma

3

ik heb er goede ervaringen mee
ze laten niet los,blijven goed in vorm

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

4 Laatst bewerkt door Marinina (15-11-2011 13:13)

Ikea heeft idd zijn eigen bakvormen met afwijkende maten, ik ben niet heel erg te spreken over de cc producten van Ikea, maar iemand anders misschien wel ?? ( vind het model gewoon niet leuk !)

Alle andere cc papiertjes passen wel gewoon in de voor van Action en daar zijn ook hele leuke en goede bij hoor !

5

ikea heeft een andere maat cc
deze papiertjes passen in de vorm die hun verkopen en zijn idd hoger en smaller

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

bedankt voor de snelle reacties.
ik denk dat ik eerst maar eens ga proef bakken. had 2 bakjes met vormpjes meegenomen. er zitten  per doosje 65 in, dus kan eerst wel ff wat uitproberen.

@ bianc22; heb ji jze dan wel in de bakvorm van ikea gebruikt of in een andere?

7

ik heb vanavond de vormpjes geprobeerd. puur alleen cc bakken om uit te proberen hoe de vormpjes werken en hoeveel beslag ik er in wilde doen.

uiteindelijk kom ik uit op 45-50 gr in het ikea-vormpje. twijfel nog een beetje. bij 45 blijft er best nog wel een randje over. maar die van 50 zit er niet heel mooi in (maar dat ligt denk ik aan mezelf, heb nog even snel beslag er in gedaan) qua vorm valt het me reuze mee, ze zijn best wel "breed" geworden (ik had verwacht door de vorm dat ze smaller en hoger zouden zijn)

wat me wel opviel is dat de papiertjes wel vettig zijn...........