1

Onderwerp: zou dit kunnen??

Hallo,

Ik moet een taart maken voor a.s. zondag, de taart wordt smorgens om 8.15 bij mij opgehaald en gaat dan de auto in waar de taart een uurtje of 5 moet blijven.....

Ik heb voorgesteld om een taart met veilige vulling te maken, maar ze willen tobleronemousse als vulling. Zou dat kunnen (denk van niet) evt. moet koelelementen enz, dit stelde ze zelf voor.
Zou het qua fondant wel kunnen?

ik hoop op een snelle reactie

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2 Laatst bewerkt door Ottolien (15-11-2011 13:02)

Re: zou dit kunnen??

Op dit moment is het buiten kouder dan in de koelkast ;)

Dus ik denk dat het moet kunnen met de vulling. UIteraard moeten ze dan wel opletten waar ze parkeren en tijdens het vervoer (ik neem even aan dat ze geen 5 uur gaan rijden, maar de auto ergens parkeren).
Mochten ze wel 5 uur gaan rijden wordt het volgens mij een andere zaak. Dan moeten ze zelf ook gaan kou lijden in de auto en dat doet geen mens.

Ik vraag me meer af of het niet te vochtig wordt zolang in de auto.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb dacht ik wel eens ergens hier gelezen dat de fondant van funcakes niet zou uitharden dus dan zou ik er een kiezen die dat wel doet. Weet niet of dat alleen voor losse fondant gold of ook als het op de botercreme is gedaan.

Voor de vulling zou ik ze gewoon waarschuwen met :raad het zonder koeling niet aan, is op eigen risico.

Heb hier wel eens hele zelfgemaakte grote koelboxen voorbij zien komen bekleed met piepschuim en koelelementen of zelfs met actieve koeling.
Als je vaakt taarten voor anderen bakt zou je dat zelf kunnen maken of laten maken en dan met flinke borg aanbieden.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Het taartje is voor mijn buurvrouw, ivm een feestje gaan ze naar een locatie op ongeveer 2 uur rijden, dan hebben ze een activiteit en het taartje is voor daarna.....

heb net ook de volgende vraag gesteld in et topic over vullingen buiten de koelkast:

zou ik ook de tobleronemousse buiten de koelkast kunnen bewaren als ik de slagroom tot boven de 80 graden zou verhitten?

daar stond namelijk ganache bij en dat het kan als de slagroom maar warm genoeg is geweest......ben benieuwd naar jullie mening hierover.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling