1

Onderwerp: Kinderfeestje...taartje bakken

Mijn eerste kinderfeestje thuis...Mijn dochter wil het thuis Hummm...Normaal besteed ik het uit en ga ik lekker weg.

Maar had laten vallen dat taartjes bakken misschien wel leuk zou zijn...

En nu wil ze dat.
Ik wil ze dus een taartje laten bakken van 20 cm ..lekker vullen en bekleden met marsepein en leuk decoreren...

Maar met wat , hoe en heeft iemand tips...wat ik het beste met die meiden kan doen...zijn meiden van 5 jaar..

Weet trouwens ook niet of ik in het goede onderwerp zit...Als ik fout zit ...sorry

2

Re: Kinderfeestje...taartje bakken

Ik zou zeker geen taart gaan maken met kinderen van 5 jaar.
Een of Twee cupcakes versieren is al meer dan genoeg. Niet te veel keuze in uitstekers. Zelf bolletjes erop plakken vinden ze al erg leuk.
Op ;het laatst een pareltje of een glittertje erover en ze zijn helemaal blij. "t Doosje vooraf versieren met wasco en dan is de middag al snel gevuld. Voor velen is een kinderpartijtje op deze leeftijd de eerste en zijn ze met eenvoudige spelletjes al snel erg tevreden.
Eerder heb ik bij een kinderpartijtje van mijn nichtje gedaan die 7 jaar werd, boltaart van 12 cm. Maar dit vonden ze al een hele klus en twee uur bezig geweest. Jonger zou ik echt niet gaan.

3

inderdaad, 5 jaar lijkt mij echt te jong. Toen mijn dochtertje 8 werd hebben ze een taartje van 18 cm gevuld en gedecoreerd, dat was toen al moeilijk genoeg!

4

oke dank je dames...

Ik zat net te denken ik had bij de AH heb ik een paar weken terug kleine mini bakvormpjes gekocht...hartje , bol en cirkel...van zo'n 7 cm breed....Die zou ik wel kunnen doen...die zijn niet te groot iig...

die taartdoos versieren is wel een heel leuk idee...alleen verkopen ze hier alleen dozen van 25 en 30 cm...die van 25 cm is dan wel heel erg groot natuurlijk...

Humm nog ff verder denken hoe ik het kan aanpakken....heb nog 2 weken de tijd...iig bedankt

5

Hou ook zeker even rekening met marspein kleuren, uitrollen, afsmeren, bekleden ed. Dat lukt ze nog niet zelf. Daarbij moet je echt nog wel helpen op deze leeftijd. Zelfs meiden van 10 vinden het nog lastig.... heb ik afgelopen zaterdag nog ervaren bij een kinderfeestje...

wat ze wel kunnen is bv boetseren. Ik heb toen mijn dochter 6 werd simpele dierencc's gemaakt. Bv kikker, lieveheersbeetje ed. Dat is soort van kleien!

Greetz Keet

6

Het ligt natuurlijk ook heel erg aan hoeveel kinderen je hebt. Heb je hulp? En ook niet onbelangrijk het type kind. Aangezien het om een feestje van je eigen dochter gaat zul je de kinderen kennen. Dan kan je zelf wel inschatten hoe "knutselig"  deze kinderen zijn. Beetje vaag misschien..... Even uitleggen, zelf ben ik met mijn jongens van toen 3 en 5 jaar (oke een paar maandjes later werden ze 4 en 6) ook een taartje wezen maken bij Lonnes. Zelf gevuld en afgesmeerd en bekleed. De jongste heeft her en der wel wat hulp gehad, maar de oudste heeft het toch echt helemaal alleen gedaan. Met het feestje van de oudste zou ik ook rustig taartjes gaan maken, gezien de kinderen die hij vraagt. Maar met de jongste (inmiddels 5) geen denken aan! Daar gaan we heerlijk mee naar het bos, uitrazen! Oja, nog wel even laten zien wat de kunstwerken waren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNJZXCUZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNPRGHXN.jpg

Enne trots dat we allemaal waren.... (en een jaar later nog trotser toen we zagen dat de taart van de oudste bij Lonnes op haar website staat als voorbeeld van de ouderenkind workshop....

Enjoy!

7

Hallo wil toch nog even reageren. Toen mijn dochter 5 werd hebben we ook  een taartfeestje gehad...super geslaagd. Ik had zelf kleine ronde  caketaartjes gebakken(is net wat steviger). Ik heb ze gevuld met jam en slagroom...en de kids (jongens en meiden ) hebben ze bekleed en versierd. Had rode,roze,groene,blauwe en gele marsepijn verschillende uitstekers (he dat is net als kleien!!!riepen ze al)zilveren pareltjes en glittersuiker...
Zou het zo weer doen...geweldige middag gehad tuurlijk moet je helpen hier en daar maar dat is toch leuk groetjes Jamila

8

oke iedereen...Ik ga het gewoon doen...

En het zijn bij elkaar 4 meiden en ik en mijn moeder zijn er voor hulp

dus dat gaat wel lukken...

heb er zin in..x

9

Mijn dochters van 7 en 5 versieren zelf hun mini prinsessentaartjes. Ik bekleed ze, maar vullen kunnen ze met een beetje hulp ook zelf doen. Ook een boltaartje van 12 cm (heb ik gevuld en bekleed) kunnen ze zelf versieren met uitstekers, glitter en ballen.