Onderwerp: Fondant verstevigen

Ik was afgelopen vrijdag bij de pipoos, en daar heb ik Jem Petal Powder gekocht voor het verstevigen van mijn fondant. Nou vroeg ik me af, als ik dat er door heen heb gekneed, 12 uur (op advies van hun) heb laten staan, ik het na het decoreren van mijn taart, de fondant die ervan overblijf gewoon net zo lang kan bewaren als anders?

En klopt dat, dat je dit ook als eetbare lijm kan gebruiken?

Wederom weer bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Jessica.

2

Re: Fondant verstevigen

Je kunt ook je fondant met een klein beetje Jem Petal Powder vermengen en dan meteen een boetseersel o.i.d van maken en die laten drogen.

De fondant met poeder die je over houdt, kun je niet heel goed bewaren, aangezien het zo hard als steen wordt... Zelfs in een luchtdicht afgesloten bakje.

Als je het poeder met water mengt, in een jam potje en dan om het half uur even schud met het potje, totdat alle witte vlokken eruit zijn (duurt een halve dag o.i.d) dan kan je dat heel goed gebruiken als eetbare lijm. Volgens mij is het ook altijd houdbaar.

..*Heerlijk aan het bakken*..

Tylose hoeft niet 12 uur in te trekken, het is vrijwel direct of evt na een kwartier bruikbaar
Als je veel lIjm in een keer maakt, haal er dan steeds een beetje uit en doop daar je kwastje in. Als je steeds met de vieze kwast terug in het potje gaat zou ik hetmax een week bewaren.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Zelf gemaakte lijm van tylose (Jem petal powder) Is zo'n 2 weken houdbaar, dus niet teveel in 1 keer maken. Het potje wel in de koelkast bewaren..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Zelf gemaakte lijm van tylose (Jem petal powder) Is zo'n 2 weken houdbaar, dus niet teveel in 1 keer maken. Het potje wel in de koelkast bewaren..  :Y

hoe weet je dat belin? Volgens mij als je de lijm schoon houdt en je het hebt gemaakt met afgekoeld gekookt water is het veel langer houdbaar. Ik weet niet hoe lang...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Bedankt voor al jullie reactie's! Hier heb ik wat aan!  :D