1

Onderwerp: krijg taart niet fatsoenlijk uit bolbvorm

Hallo allemaal,

ik heb net m'n eerste bolvormige taartje gebakken! maar kreeg m niet fatsoenlijk uit de (glazen pyrex) bolvorm. Ik had m echt echt goed ingevet, maar toch.... hoe doen jullie dat?

Grtjs,
Marije

p.s. heb echt 1000 x gezocht via zoekfunctie, maar kreeg geen onderwerp wat op mijn probleem leek!

** Waarom wist ik niet eerder dat taarten zo leuk is, dan had ik er mijn beroep van gemaakt!! **

2 Laatst bewerkt door Ottolien (14-11-2011 14:38)

Re: krijg taart niet fatsoenlijk uit bolbvorm

Bij mij komt hij er altijd zo uit rollen :+

Maar je kan ook kruislings 2 repen bakpapier in de kom leggen. Wel weer even invetten. Dan het beslaf erop en dan kan je de taart aan de repen er zo uittrekken.

Beslaf is uiteraard beslag :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door MaBaker (14-11-2011 14:38)

Ik doe er altijd een dunne reep bakpapier in, dus invetten, reepje bakpapier erin en daarop het beslag en dan bakken. Dan gaat ie er net wat makkelijker uit vind ik zelf.

Computer is een beetje traag vandaag...... je was al geholpen zie ik.

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

4

ships!! ik bedacht me nog dat ik dat wilde doen, maar was bang dat je het papier terug zou zien in je taartje..... HAD IK MAAR........ zucht! Weer wat geleerd, nr. 2 staat al in de oven, hopelijk gaat die iets beter!

dank u allen.... als ik jullie niet had ........(en mijn beide ogen niet, dan was ik stekeblind geweest!)

** Waarom wist ik niet eerder dat taarten zo leuk is, dan had ik er mijn beroep van gemaakt!! **

5

Ik zelf vind dat je het bakpapier lichtjes terug ziet in de taart. Maar met afsmeren komt dat helemaal weer goed. Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ik vet de kom in en doe er dan nog bloem in. Bij mij komt hij er ook gewoon uit.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

7

Ik doe er nooit bakpapier in, ik vet de vorm altijd superdik in. Gaat sindsdien altijd goed!

Groetjes, Monica

8

Ik gebruik een rvs schaal / kom, heb nooit problemen met eruit halen.
Even beetje schudden en los is  :lol: ie.

Maar van die strook bakpapier is ook een goeie tip.
Maakt toch niet uit of je die ziet in de biscuit, na afsmeren zie je daar toch niets meer van, toch?

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

9

Ik gebruik altijd de blandaschalen van Ikea en brand dan altijd m`n jatjes.......Bedankt voor de tip mt het strookje... Hihihihi dat ik daar zelf nog niet opgekomen was!!!