1

Onderwerp: Help!!! SPOED

Wie kan mij helpen ik ben bezig met een langwerpige taart alleen dacht ik dat hij klaar was maar dat bleek niet zo te zijn!! wat moet ik nu doen, ik heb hem wel weer terug gedaan in de oven (ovenstand dus geen hetelucht en op 180gr) maar doe ik daar goed aan of zeg je van nee maak maar een nieuwe??? het is echt Balen!!.

ik ben het wel aan het proberen maar wil ook wel jullie raad!!!

alvast bedankt!

2

Re: Help!!! SPOED

morgen maak ik een nieuwe!!!

3 Laatst bewerkt door kaatje1 (13-11-2011 21:23)

Waarschijnlijk heb je hem ondertussen alweer uit de oven en weet je of het goed is gegaan (ben benieuwd).
Als je hem heel even uit de oven hebt gehad, er toen achter bent gekomen dat hij nog niet goed was en gelijk hebt terug gezet, zal er niks aan de hand zijn en is hij nu gewoon goed.
als hij er langer uit is geweest dan durf ik het niet te zeggen.

Volgende keer eerst even in de taart prikken om te kijken of hij goed is, ik heb ook vaak dat ik denk, hij ziet er goed uit en als ik er dan ik prik dan is hij nog helemaal niet gaar.

edit: lees nu dat je het morgen opnieuw probeert, het is dus niet goed gegaan?

groetjes karin

4

kaatje1 schreef:

Waarschijnlijk heb je hem ondertussen alweer uit de oven en weet je of het goed is gegaan (ben benieuwd).
Als je hem heel even uit de oven hebt gehad, er toen achter bent gekomen dat hij nog niet goed was en gelijk hebt terug gezet, zal er niks aan de hand zijn en is hij nu gewoon goed.
als hij er langer uit is geweest dan durf ik het niet te zeggen.

Volgende keer eerst even in de taart prikken om te kijken of hij goed is, ik heb ook vaak dat ik denk, hij ziet er goed uit en als ik er dan ik prik dan is hij nog helemaal niet gaar.

edit: lees nu dat je het morgen opnieuw probeert, het is dus niet goed gegaan?

dank je wel!! hij begon te verbranden vandaar dat ik hem eruit heb gehaald!!ik ga het morgen weer maken hij moet woensdag af zijn!!  :s . ik had geprikt maar niet in het midden!! stom he!
ik denk dat ik hem morgen wat lager zet dus rond de 150 en dan langer in de oven doe.

tenzij iemand anders een andere tip heeft graag bijv. dat ik hem beter op hetelucht moet zetten ipv oven stand!! ik hoor het graag!!!

5

@kaatje het is me gelukt hoor!! eindelijk! ik heb de oven eerst op 140 gezet en elke keer de stand verhoogd tot 180 ik heb daarna de tijd op 50 min. gezet en daarna geprikt en gevoeld toen was hij nog niet goed van binnen dus langer en elke keer de stand iets lager gezet anders brand hij weer aan! en uit eindelijk heeft hij ander half uur in de oven gestaan maar het resultaat mag er wezen!!  :)