1

Onderwerp: Hoe lang bak je moskovisch buiscuit..

Ik heb de gewichten en aantallen gebruikt voor een 28 cm. Volgens de verpakking moest het op 180 graden in 30 minuten gaar gebakken worden......Dus niet!!!! het werd uiteindelijk bijna een uur.....harde randen aan de zijkant en een ingestorte bovenzijde omdat ik op 30 minuten geprikt had.....

Wie weet hoe lang en op welke temperatuur ik het dan wel moet bakken....

En hij is niet eens erg hoog geworden.....stom hoor!!!!

2

Re: Hoe lang bak je moskovisch buiscuit..

30 minuten z'on grote vorm?
ik bak een vorm van 20cm nog op 180 graden en 45 minuten
ik gebruik mix uit de shop en daar staat het precies op
welke mix gebruik je?
je kan pas prikken in een kapsel als de buitenkant hard is anders stort hij in maar je zou denken dat hij na 30 min wel hard is maar ik bak tot 25cm niet groter

gr olivier

3

Ga k toch aan je oven twijfelen of de manier van mixen, mijn moscovisch rijst als een gek en is na max 35 min wel gaar op 175 graden

4

Ik bak op 150 graden en dan doet een 25 rond er ca. 40-45 minuten over. Ik vind 180 wel heel erg hoog.

5

mijn oven is een half jaar oud.....Ik bak op hete lucht. Ik heb in een bakwinkeltje in amersfoort ...Custers Moscovisch buiscuitmix voor taarten....op de verpakking staat 400 gram mix, 4 eieren en een half kopje water voor een 26 cm springvorm. 30 minuten op 180 graden.

Ik heb 436 gram mix, 218 gram ei en 82 ml water gebruikt. Dat op de hoogste snelheid gemixt en daarna op een lagere snelheid. Daarna in de oven en na een half uur bleek het ding nog lang niet gaar te zijn.

Kapsel is, nadat ik de bovenkant er af heb gesneden, nog geen 4 cm hoog. En de zijkanten zijn knapperig en brokkelen af bij het snijden. ......

6

Hetelucht 180 is echt te hoog...........probeer het eens op 160

7

Nu gaat de buitenkant te hard, waardoor de binnenkant niet verder kan rijzen.......dus blijft hij laag. Ik gebruik deze mix ook vaak, en ze worden toch echt wel behoorlijk hoog (ongeveer 7 cm en dat vind ik genoeg)

En ik denk dat je meer mix/beslag zou moeten gebruiken.........snap ook niet helemaal hoe je nu aan 436 komt voor de 28 terwijl de 26 400 gram is.

8

Ah zie het al..uit de how-to van olga'74

9

Ik heb een schema gekregen van iemand hier op het Forum @karin. En daar stonden deze hoeveelheden bij...Maar jij zeg dus meer beslag ondanks ik nu beslag gebruikt heb voor een blik wat al 2 cm groter is dan die ik gebruikt heb...Mss voor een 30 cm?? Dan zou er 500 gram mix, 250 gram ei en 94 ml water bij moeten??

Ik zie door de verschillende recepten het bakblik niet meer  :+

En als ik dus op 160 ga bakken, dan heb ik kans dat hij hoger word omdat de binnenkant dan kan rijzen begrijp ik uit jou verhaal. 7 cm is mij ook hoog zat hoor maar 4 vind ik weer zo sneu hahaha.

10

Poging nummero 2 staat in de oven :D ....Zelfde hoeveelheid en bakblik maar lagere temperatuur.....We gaan het mee maken...!!! Anders ga ik weer terug naar de FunCakes... :grr:

11

twinstwins schreef:

Poging nummero 2 staat in de oven :D ....Zelfde hoeveelheid en bakblik maar lagere temperatuur.....We gaan het mee maken...!!! Anders ga ik weer terug naar de FunCakes... :grr:

Duimpjes draaien!  ;)

12

Je zult zien dat je een prachtig biscuit krijgt als je je aan het recept houdt :Y  Bij de Custers moscovisch biscuitmix gebruik je voor iedere 100 gram 1 ei en een beetje water. Door een ander schema te gebruiken is je deeg niet meer goed in verhouding geweest. Ik zou persoonlijk voor een 28 cm springvoorm ook gewoon het recept op de verpakking gebruiken....dat rijst de pan uit! Eventueel zou je kunnen gaan naar 500 gram mix, 5 eieren en 3/4 kopje water. Uiteraard bak je deze wel wat langer, zo'n 35 à 40 minuten.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

13

:grr:  :grr:  :grr:  :grr: ..........Grrrrrrrr deze werd heeeeeeeel mooi hoog. 45 minuten op 150 graden......... Toen ik hem storte brokkelden de zijkanten af, bleef de onderkant ( op bakpapier) plakken en de binnenkant was heel erg droog.......Weer mislukt dus.....Ik wel klaar met die mix!!!!

14

Jammer, hoor. Als je de aanwijzingen op de verpakking gebruikt, gaat het gewoon goed. Hij moet op 180 graden, voor deze grootte zo´n 40 minuten.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

15

ik bak 175 graden en dan eerste 25 minuten over dicht houden en afhankelijk van de maten om de 5 minuten prikken

N-Joy Cakes

16

Ik heb er nu gewoon weer eentje met FunCakes mix er in staan.....Let op hihih Gaat die straks ook mis.... :D