Onderwerp: Cupcakes zijn niet even hoog
Heb zonet cupcakes gebakken en ze zijn niet allemaal gelijk gevuld ,
heeft iemand hiervoor een oplossing? Ben nog maar een beginneling en alle hulp is welkom
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes zijn niet even hoog
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heb zonet cupcakes gebakken en ze zijn niet allemaal gelijk gevuld ,
heeft iemand hiervoor een oplossing? Ben nog maar een beginneling en alle hulp is welkom
Als je precies wilt werken dan kun je een cupcakevormpje op een weegschaal zetten en in elk cupcakevormpje dezelfde hoeveelheid doen.
Of een ijsschep gebruiken,wel een kleine variant gebruiken anders zijn je bakingcups te vol.
Succes!
Bedankt voor de tips
Zal de volgende keer ze eens afwegen, heb alleen maar een grote ijsschep en dan zullen ze overlopen
Ik weeg ze nu ook af. Ik zet eerst alle cups in het blik (waar er 12 in kunnen) en dan zet ik die op de weegschaal. Mijn weegschaal kan telkens weer op 0 gezet worden.
Het beslag doe ik in een snoepzak waar ik het puntje vanaf knip zodat ik gedoseerd kan werken (en niet hoef te klooien met lepels en wat nog meer!) Ik kijk hoeveel beslag erin zit (in gr) en verdeel dit door 12. Meestal is dit wel tussen de 35 en 40 gram per cup. Dan ga ik het dus vullen en zet ik hem bij de 35/40 of 70/80 gram weer op 0!
Snap je het nog?:P
Ik snap het helemaal Puck, mijn weegschaal kan ik ook op nul zetten dus dat is wel handig.
Probeer dit volgende weekend zeker uit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes zijn niet even hoog