1

Onderwerp: Biscuit - laagste temperatuur?

Met het recept van Evelien lukt het me aardig een mooie biscuit te bekomen, alleen wil ie niet goed rijzen in de oven... Vandaag opnieuw geprobeerd en begonnen op 130°C en dan zag ik em weliswaar 1cm rijzen, maar dan steeg de temperatuur (oven stond ingesteld op 160°C) naar 150°C en dan kwam enkel het binnenste omhoog maar bleven de zijkanten ter plaatse :-(

De volgende keer dan maar instellen op een lagere temperatuur? Wat is de laagste temperatuur waarop je biscuit kan bakken? Of beter gezegd: laten rijzen? ;-)

Thx voor de tips!

2

Re: Biscuit - laagste temperatuur?

ik weet dat niet van die temperaturen , maar stond je oven wel echt op 130 graden?

Sommige oudere of juist nieuwere ovens geven wel een bepaalde temp. aan maar zijn dan uiteindelijk toch niet zo warm. Je kunt het eventueel opmeten met zo'n speciale thermometer.

Voor de rest heb ik er ook geen verstand van hoor, het is alleen een tip die ik ooit van iemand heb gehad.

terry

Een mooie taart zegt meer dan 1000 woorden!

3

Re: Biscuit - laagste temperatuur?

die tip heb ik ook al gehad en heb ik al toegepast, dus de temperaturen hierboven vermeld zijn de effectieve temperaturen...

Nog andere suggesties?