1

Onderwerp: Rood-witte bruidstaart 11-11-11

Ook ik heb bruidstaart voor ruim 70 personen gemaakt. Gevuld met witte chocolade botercreme en een raster van gesmolten chocolade en viervruchtenjam.
Voor het eerst een bruidspaar geboetseerd. Hoofd van de Bruid keek iets teveel omhoog naar mijn zin. Ben er wel tevreden over, maar hoop nog wel eens de workshop van Wendy te doen  ;)
Aanstaand bruidspaar heeft de taart donderdagavond opgehaald. Ze vonden 'm wel mooi, maar waren niet super enthousiast.
Ze hadden alleen aangegeven wisselende lagen rood-wit en lint, namen en datum en topper met de twee kids. En verder lieten ze de versiering aan mij over. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CN88TLZY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8GCXDATN.jpg

2

Re: Rood-witte bruidstaart 11-11-11

Mooi strak!!!!Heel mooi geheel :thumb:

3

Je taart prachtig!

De topper vind ik altijd wat lastig, zijn echt wel heel leuk hoor, maar dat is mijn smaak gewoon niet.

Jammer dat ze niet super enthousiast waren, maar stonden misschien ook erg strak door de bruiloftt..?

Vind em echt mooi.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

mooie taart :)
Druk met die 11-11-11 taarten haha ;)

Als ik 1 ding mag zeggen: Ik vind persoonlijk de poppetjes iets te stevig met name dat kindje en het gezicht van de vrouw...

maar verder vind ik het een hele mooie taart :)

5

sweetheart88 schreef:

Als ik 1 ding mag zeggen: Ik vind persoonlijk de poppetjes iets te stevig met name dat kindje en het gezicht van de vrouw...
:)

Ja, nu ik zo de foto's terug kijk, vind ik dat ook! Moet zeggen dat ik met boetseren altijd veel te groot werk, figuren worden altijd groter dan wat ik van plan was.

Mirie schreef:
sweetheart88 schreef:

:)

Ja, nu ik zo de foto's terug kijk, vind ik dat ook! Moet zeggen dat ik met boetseren altijd veel te groot werk, figuren worden altijd groter dan wat ik van plan was.

Misschien dat dat ook de reden was van de gematigde reactie. Ik kan mij voortellen dat het voor de bruid niet zo leuk is om wat dikkig op de taart te staan.

Aan de rest van de taart kan het volgens mij niet liggen, die is prachtig!!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

7

Ik vind de taart ook beeldschoon ! En meer wensen hadden ze niet aangegeven, dus daar heb je gewoon aan hun verwachtingen voldaan. Ach, volgende keer extra slank boetseren, dan komt het wel goed ;)

Groetjes, Conny

ik vind m super! beetje een bruidstopper met een knipoog vind ik  :)  maargoed ik vind zulke boetseersols zelf leuker dan de echte perfecte dit is een beetje speels  :D  ennuhh ik doe het je niet na hoor !!

9

Gaaf hoor! Mag ik vragen welke blikken je gebruikt hebt? Ik heb een opdracht voor een 72 stukken stapeltaart en ben op zoek naar de juiste verhoudingen. Vind jouw verspringing erg mooi!

En hoe hou je zo'n gevaarte stevig met stapelen? Maisprikkers of nog steviger?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

10

Mooi taart hoor!!! Wellicht dat het bruidspaar inderdaad nog wel met 1000 en 1 dingen bezig waren, zo kort voor de grote dag. Ik zou je er geen zorgen om maken, want de taart is top  :thumb:

elleoj schreef:

Gaaf hoor! Mag ik vragen welke blikken je gebruikt hebt? Ik heb een opdracht voor een 72 stukken stapeltaart en ben op zoek naar de juiste verhoudingen. Vind jouw verspringing erg mooi!

En inhaken op jou vraag, wellicht handig een abo op dit topic te nemen. Kun je altijd terugvinden welk combi je nodig hebt.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

11

elleoj schreef:

Ik heb de maten 35 cm –2 8 cm- 21 en 15 cm genomen en kwam zo op 70 personen.
Ik stapel altijd met stokjes van de bouwmarkt, die ik afzaag, schuur en goed schoon maak. Voor de onderste laag heb ik 8 mm dik genomen en voor de andere lagen 6 mm dik. Wel tussen een de lagen cakeboards. Dit geeft ook al meer stevigheid dan twee taartkartonnetjes.
Succes ermee.