1

Onderwerp: Cupcakes voor een gewone vrijdagmiddag

Lekkere cakejes gevuld met aardbeienjam en chocopasta  :P
Beetje irri, de papiertjes laten los. Iemand een tip hoe ik dat kan voorkomen.
Dit zijn de papiertjes van Dr. Oetker (had gehoopt dat die het wel zouden doen)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HN8INU3Q-D.jpg

2

Re: Cupcakes voor een gewone vrijdagmiddag

Leuke cupcakes!

Jammer hè als de papiertjes loslaten.

Ik hoor het vaker over de bakingcups van Dr. Oetker. Ikzelf heb er wisselende ervaringen mee, maar als ik ze lang genoeg (ca. 10 min.) in het bakblik laat afkoelen en er daarna niet teveel aanzit  ;) , blijven ze goed zitten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Gr.
Sandra

3

Die laten bij mij ook altijd los!  :s
Dus ik hou nu het credo: goedkoop is duurkoop aan bij cupcake-papiertjes. hahaha. Maar geloof dat het anderen wel lukt?

Je cuppies klinken heerlijk! En zien er leuk uit!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

4

Ik las elders op het forum dat dr Oetker zelf zegt dat het komt door het afplatten met een snijplank. Dan kan de lucht er langs de bovenkant er niet uit en laat het papiertje los. Klonk m.i. logisch dus: heb je er een plank op gehad?

5

annehoog schreef:

Ik las elders op het forum dat dr Oetker zelf zegt dat het komt door het afplatten met een snijplank. Dan kan de lucht er langs de bovenkant er niet uit en laat het papiertje los. Klonk m.i. logisch dus: heb je er een plank op gehad?

Nope, geen plank erop gehad :(
Ik las ook ergens dat ze loslaten doordat ze te lang in de oven hebben gezeten :s

Ik gebruik ook altijd die witte papiertjes van Dr. Oetker, maar ze gaan nooit los bij mij!!Ik gebruik altijd het recept voor de cup cakes van Nigella!!Bak ze 17 minuten in de oven(hetelucht)en haal ze wel onmiddellijk uit het bakblik en zet ze op een rooster, doe ook weleens een snijplank erop, als ik ze echt plat wil hebben, maar zelfs dan lukken ze nog!
Weet niet welk recept jij hier hebt gebruikt, maar misschien eens een ander recept??

Groetjes Darlene

7

Darlene Visser schreef:

Ik gebruik ook altijd die witte papiertjes van Dr. Oetker, maar ze gaan nooit los bij mij!!Ik gebruik altijd het recept voor de cup cakes van Nigella!!Bak ze 17 minuten in de oven(hetelucht)en haal ze wel onmiddellijk uit het bakblik en zet ze op een rooster, doe ook weleens een snijplank erop, als ik ze echt plat wil hebben, maar zelfs dan lukken ze nog!
Weet niet welk recept jij hier hebt gebruikt, maar misschien eens een ander recept??

Groetjes Darlene

Ga ik dit recept eens proberen. Op hoeveel graden doe je de oven?
Ik heb ook hetelucht :)