1

Onderwerp: Kasteel Mario Bros en Prinses Pies...

:)  Kleine meisjes worden groot en als je 7 jaar wordt dan geloof je nog steeds dat mama alles kan...! Het was dan ook een beetje riskant om mijn dochter te vragen wat zij voor een verjaardagstaart zou willen krijgen.
Nou mam: Doe maar een Kasteel van Mario met Prinses Peach erbij...
Ja natuurlijk schat. Dat kasteel dat zal wel lukken , maar Mario en Prinses Peach....? Mama heeft nog maar 3x eerder geboetseerd...
Nou mam, jij kan dat wel hoor...!

Direct op het forum tips gevraagd voor de torens en internet afgestruind naar voorbeelden van kastelen... instructies! Ok daar had ik wel ideeen door. Maar Mario boetseren..OK de how to op deze site is super! En toen prinses Peach... geen how to te vinden. Weinig voorbeelden. Snap nu ook wel waarom: wat een moeilijk vrouwtje zeg...! Met veel gepuf en gesteun allebei geboetseerd.
Toen mijn zoontje gevraagd of hij wist wie het moesten voorstellen. "Dat zijn Mario en Prinses Pies mam....." hahahahaha Toen wist ik dat ze in elk geval erop leken. Vind haar zelf overigens meer op kwebbeltje van kabouter plop lijken..LOL

De Kasteeltaart heb ik gemaakt met een 28 cm vierkante taart en een 20 en 12,5 cm ronde taart. De torens zijn gemaakt van poedersuikerbussen. Ik heb wakker gelegen hoe ik ze op de taart moest bevestigen, want de vierkante taart was dus niet echt recht...pfffff. Ineens kreeg ik het gouden idee. In een poederbus zitten gaatjes en daar kun je natuurlijk sateprikkers in steken  die ook in de taart kunnen.... Wel een gepriegel om ze op de juiste plaats te krijgen, maar het lukte. Met een flinke dot Icing overigens als extra ondersteuning.

De smaken: Chocobiscuit, viervruchtenjam, botercreme; gewoon biscuit met Kokoscreme met tropische vruchtenvulling; Champagnecreme met bosvruchten vulling.
Natuurlijk waren er zat punten die beter konden, maar al met al was mijn dochter flink onder de indruk! Missie Geslaagd!

http://94.100.127.193/1436800001-1436850000/1436815401-1436815500/1436815484_6_4-lf.jpeg
http://94.100.118.242/1436800001-1436850000/1436815501-1436815600/1436815522_6_-cuw.jpeg

2

Re: Kasteel Mario Bros en Prinses Pies...

Wat een klus zeg! Knap!

This too shall pass!

3

Wat een klus zeg! Knap!

This too shall pass!

4

Geweldig! Wat een ontzettend leuke taart is het geworden.   
Ik zou niet weten hoe prinses 'Pies'  :lol:  eruit moet zien maar ik vind ze allebei hartstikke goed gelukt.
Oftewel....Mam, jij kan dat wel!  :thumb:

Groetjes, Angela

5 Laatst bewerkt door grannystaart (12-11-2011 07:02)

fantastisch gedaan zeg erg mooi :thumb: