1

Onderwerp: Twixy en candybars cupcakes

Vandaag lekker binnen gebleven en aan het bakken geslagen!

Ik heb de Twixy weer geprobeerd, alleen wil de chocola nog niet zo mooi glad worden. Ook heb ik Milky Way cupcakes gemaakt en cupcakes met een Rolo erin (volgende keer iets verder in het beslag duwen  ;) ).

https://lh3.googleusercontent.com/-k1vjimK1NYc/TrvtFfUWsrI/AAAAAAAABlQ/O00pJywqYXg/s640/IMG_4489.JPG?gl=NL

Hoop dat ze net zo lekker smaken als dat ze ruiken en eruit zien... En als ze lekker zijn, gaan ze op herhaling, maar dan met een leuke toef erop!

Gr.
Sandra

2

Re: Twixy en candybars cupcakes

Leuk hoor, ben benieuwd naar een fotootje van de zijkant!! :)

3

Lindie schreef:

Van de Twixy heb ik toevallig een foto van de zijkant, van de cc niet...
https://lh5.googleusercontent.com/-Rp7fteiS_8A/TrvtFd6sBWI/AAAAAAAABlM/Mi7VBaYS5FI/s640/IMG_4488.JPG?gl=NL

De volgende keer doe ik denk ik iets minder deeg, zodat ik wat meer ruimte voor de chocolade overhoud.

Gr.
Sandra

4

Ziet er super uit.
Ga binnenkort ook maar eens proberen, ga maar beginnen met de 'grote' die lijkt me het makkelijkst...

5

MamaSan schreef:

Ik heb de Twixy weer geprobeerd, alleen wil de chocola nog niet zo mooi glad worden. Ook heb ik Milky Way cupcakes gemaakt en cupcakes met een Rolo erin (volgende keer iets verder in het beslag duwen  ;) ).

https://lh3.googleusercontent.com/-k1vjimK1NYc/TrvtFfUWsrI/AAAAAAAABlQ/O00pJywqYXg/s640/IMG_4489.JPG?gl=NL

Hoop dat ze net zo lekker smaken als dat ze ruiken en eruit zien... En als ze lekker zijn, gaan ze op herhaling, maar dan met een leuke toef erop!

Gr.
Sandra

Sandra, woooowww ze lijken me heerlijk  :9
Mag ik aub hier het recept van?
Anthony wil maandag wat lekkers meenemen naar de carnavalsbouwclub omdat ie dinsdag jarig is. Dus dieze cupcakes worden vast heerlijk gevonden. Hahahah maak er voor mezelf ook natuurlijk.

Groetjes!

6

MamaSan schreef:
Lindie schreef:

https://lh5.googleusercontent.com/-Rp7fteiS_8A/TrvtFd6sBWI/AAAAAAAABlM/Mi7VBaYS5FI/s640/IMG_4488.JPG?gl=NL

De volgende keer doe ik denk ik iets minder deeg, zodat ik wat meer ruimte voor de chocolade overhoud.

Gr.
Sandra

Mjammjammmmmm, lekker hoor!  :9  :9

Tip om de chocolade mooi strak te krijgen:  ;)
Zet de muffinvorm in de diepvries als je de caramel op de bodem hebt gedaan. Smelt ondertussen de chocolade.
Als de caramel goed koud is/bevroren dan kan je ze makkelijk uit de vorm halen. Dan vasthouden aan het koekje en dippen in de chocolade, zodat het caramel helemaal bedekt is met chocolade.
(Dit kan evt ook met de grotere maat)
Doordat de caramel zo koud/bevroren is komt de chocolade strak rond de caramel te zitten met het afkoelen/hard worden ( net als de cakepops....)

Groetjes!
Evelotte

Happy Cake Day!

7

Mooi en ze zien er ook nog lekker uit.. Heb in de kast ook nog een blikje twixy's staan.. Ohhhh wat zijn ze lekker he? :D

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

8

Marileen schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Sandra, woooowww ze lijken me heerlijk  :9
Mag ik aub hier het recept van?
Anthony wil maandag wat lekkers meenemen naar de carnavalsbouwclub omdat ie dinsdag jarig is. Dus dieze cupcakes worden vast heerlijk gevonden. Hahahah maak er voor mezelf ook natuurlijk.

Hoi Marileen,

Ze zijn ook heerlijk! Niet echt super Milky Way smaak, maar wel wat extra's... Het recept is heel makkelijk:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=11080. Ik heb alleen de cupcakemix van Funcakes gebruikt.
De cupcakes met de Rolo vielen wat tegen (mijn man vond de rolo wat taai in verhouding  ;) ), de volgende keer wil ik het dus proberen met gesmolten Rolo, wie weet is het wat...

Veel plezier ermee!

Gr.
Sandra

9

evelotte schreef:
MamaSan schreef:
Lindie schreef:

Gr.
Sandra

Mjammjammmmmm, lekker hoor!  :9  :9

Tip om de chocolade mooi strak te krijgen:  ;)
Zet de muffinvorm in de diepvries als je de caramel op de bodem hebt gedaan. Smelt ondertussen de chocolade.
Als de caramel goed koud is/bevroren dan kan je ze makkelijk uit de vorm halen. Dan vasthouden aan het koekje en dippen in de chocolade, zodat het caramel helemaal bedekt is met chocolade.
(Dit kan evt ook met de grotere maat)
Doordat de caramel zo koud/bevroren is komt de chocolade strak rond de caramel te zitten met het afkoelen/hard worden ( net als de cakepops....)

Groetjes!
Evelotte

Hoi Evelotte,

Hartelijk dank voor je tip, maar zo had ik het de vorige keer al geprobeerd en toen wilde het ook niet lukken  :/ . Mijn eerste struikelblok is al het smelten van de chocola. Binnen no time heb ik een kleverige massa die ik over de bodem van mijn pannetje heen en weer kan schuiven  ;) . Ik had geen olie/crisco, maar bedacht me later dat ik er misschien wat boter bij had kunnen doen. Nu heb ik er maar wat chocopasta door gedaan om te verdunnen en dat werkte wel :) ! Dus als je hier nog een tip voor hebt, houd ik me van harte aanbevolen!

Gr.
Sandra

10

Hoi Sandra,

Smelt je chocolade gewoon in een pannetje op het vuur?
Als dat zo is denk ik dat het veel te hard is gegaan en is gaan verbranden.
Je kan het beste chocolade smelten in de magnetron of au bain marie.
Maar ik smelt hem altijd au bain marie. ( pan water tegen de kook aanhouden, een schaaltje in de pan hangen, maar let op het water mag het schaaltje niet raken en er mag geen stoom vrijkomen, dan heb je kans dat er water bij je chocolade komt, daar gaat je chocolade ook van klonteren).
Ik gebruik altijd de chocolade van AH-merk of Aldi en gaat altijd goed.

Ik weet niet of ik je hiermee geholpen heb?
Groetjes!

Happy Cake Day!

11

evelotte schreef:

Hoi Sandra,

Smelt je chocolade gewoon in een pannetje op het vuur?
Als dat zo is denk ik dat het veel te hard is gegaan en is gaan verbranden.
Je kan het beste chocolade smelten in de magnetron of au bain marie.
Maar ik smelt hem altijd au bain marie. ( pan water tegen de kook aanhouden, een schaaltje in de pan hangen, maar let op het water mag het schaaltje niet raken en er mag geen stoom vrijkomen, dan heb je kans dat er water bij je chocolade komt, daar gaat je chocolade ook van klonteren).
Ik gebruik altijd de chocolade van AH-merk of Aldi en gaat altijd goed.

Ik weet niet of ik je hiermee geholpen heb?
Groetjes!

Ja, gewoon in een pannetje  :o , maar dat is dus niet de goede manier... :o  Ik heb een chocoladereep van Delicate (AH) gebruikt, of moet ik smeltchocolade gebruiken? En als ik het in de magnetron doe, hoe lang op hoeveel vermogen?
Je hebt me zeker geholpen, dank je wel!

Gr.
Sandra

12

Graag gedaan, hoor  ;)
Ik gebruik altijd de repen ( eigenlijk omdat dit goedkoper is ;)  )
en het werkt ook.
In de magnetron smelten heb ik een aantal keer gedaan, maar dat ging bij mij fout. Waarschijnlijk ook verbrand.
Daarom smelt ik altijd au bain marie, omdat je het beter in de gaten kan houden, denk ik...
Groetjes!

Happy Cake Day!