1

Onderwerp: lactose allergie

hallo mensen

weet er iemand of dit in een lactose vrije taart mag zitten..

eieren,
suiker
maizena
en zelfreizendbakmeel
en zout.

ik ga hem namelijk zo bakken maar kan nergens wat vinden of dit er in mag zitten.. kan iemand me helpen?

2 Laatst bewerkt door rorico (11-11-2011 12:07)

Re: lactose allergie

Lactose (melksuiker) komt vooral voor in de volgende melkproducten:

* volle, halfvolle en magere melk en karnemelk
* geitenmelk, schapenmelk, paardenmelk en ezelinnenmelk
* zachte geiten- en schapenkaas
* chocolademelk, yoghurtdrink en fruitzuiveldranken zoals Rivella en Taksi
* smeltkaas, smeerkaas, buitenlandse kaas, verse kaas, Hüttenkäse, cottage cheese
* yoghurt, kwark, kefir
* vla, pap, pudding, mousse
* slagroom, zure room en crème fraîche

Voor meer informatie over lactose intolerantie kijk op AllergiePlatform.nl.

denk ook goed om je vullingen dus!!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

En kijk op je pak van het zelrijzend bakmeel, daar kan nl. ook lactose inzitten (heb zelf een dochter met lactose-intolerantie)

Groetjes, Jacqueline

4

suuper bedankt!

5

Het blijft opletten met lactose want het zit in heel veel dingen.
Zelfs in paracetamol (al denk ik niet dat je dat in de taart verwerkt :lol: ). Maar het geeft wel aan dat het echt overal in kan zitten.

Ik zeg altijd bij twijfel neem contact op met degene die de allergie heeft. Ik ben daar zelf ook altijd heel blij mee. Liever 10x lastig gevallen dan iets eten waar het toch in zit. En dan ben ik alleen maar intolerant.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ja dat ga ik ook zeker doen, ik weet hoe belangrijk het is.
mijn zusje heeft koemelk allergie. en tja in de kleinste dingen zit dat ook in.  en ik weet hoe ziek iemand er van kan worden. dat gun ik niemand, dus ben extra voorzichtig..

me cake heb ik al gebakken, lactose vrij( mijn recept die ik normaal gebruik bleek al lactose vrij te zijn)  alleen nu nog de vulling. deze ga ik volgende week maken.

(cake gaat de diepvries in)  iemand misschien een lekkere tip als vulling. de klant zei dat ze het misschien wel lekker vond om iets met aardbeienjam te doen. maar wat er dan nog bij.. iemand ideeen?