1

Onderwerp: Extra hoge bakblikken-vraagje

Hoihoi,

Heeft er iemand een idee voor hoeveel personen / stukjes de ronde taarten van de extra hoge pme bakblikken zijn? Ik bedoel die van 10 cm hoog. Ik vind nl enkel tabellen van 7,5 cm hoog...

Wie-o-wie kan me hiermee helpen?

Sorry als ik in 't verkeerde toppic sta....

Groetjes

Myriam

Groetjes, Myriam

2

Re: Extra hoge bakblikken-vraagje

Dit heeft niet zoveel met bakken voor anderen te maken........[MOVE] -> bakken&vullen
(je kunt ook je eigen berichtje melden als je niet zeker weet of je goed staat)

3

Oeps ...  :o

Groetjes, Myriam

4

zou ik ook graag willen weten, dus kijk even mee

Taart groetjes Ellen

5

misschien kan je het berekenen? inhoud in liters vergelijken met inhoud van bijv een 20cm vorm? (20cm springvorm normale hoogte is geloof ik 1,5 liter)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

6

Niemand hét antwoord?  :o

Groetjes, Myriam

7

Nou ja, hét antwoord misschien niet, maar ik kan je wel vertellen wat ik zelf gebruik. Ik vind de stukken uit de tabel nl. véél te groot (ook bij 7,5 cm hoogte trouwens, maar tegenwoordig zitten mijn taarten doorgaans wel zeker rond de 10cm) dus ben een keer zelf gaan rekenen. Dit is wat ik zelf in ieder geval gebruik voor ronde taarten:

15 cm = 8 stukken
20 cm = 15 stukken
25 cm = 22 stukken
30 cm = 29 stukken

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

8

Sjak schreef:

Nou ja, hét antwoord misschien niet, maar ik kan je wel vertellen wat ik zelf gebruik. Ik vind de stukken uit de tabel nl. véél te groot (ook bij 7,5 cm hoogte trouwens, maar tegenwoordig zitten mijn taarten doorgaans wel zeker rond de 10cm) dus ben een keer zelf gaan rekenen. Dit is wat ik zelf in ieder geval gebruik voor ronde taarten:

15 cm = 8 stukken
20 cm = 15 stukken
25 cm = 22 stukken
30 cm = 29 stukken

Dank je wel Snak  hier hebben we denk ik allemaal wat aan

Taart groetjes Ellen

9

Sjak schreef:

15 cm = 8 stukken
20 cm = 15 stukken
25 cm = 22 stukken
30 cm = 29 stukken

Super!  Hier schiet ik inderdaad een heel stuk mee op!

Bedankt!!!

Groetjes, Myriam

10

Ik reken altijd per ei dat in het beslag is gegaan 4 stukken. Dus voor 20cm rond: 4 eieren = 16 stukken. Ik snij dus nog iets kleinere stukken dan Sjak  :) .