1

Onderwerp: Hier weer een vraag over bewaren!!

Ik moet voor vrijdag 16 uur een taart afhebben die voor zaterdag bedoeld is. Het wordt met jam en banketbakkersroom. Die wil ik graag morgen al maken.
En ik moet er nog 1 maken voor zaterdag en die wil ik vrijdag maken maar die wordt met slagroom en jam. Heeft iemand een tip waar ik ze kan bewaren, want in mijn vriezer gaat het niet passen. Ohja ik smeer ze af met bc en bekleed ze met fondant.

2

Re: Hier weer een vraag over bewaren!!

in de koelkast natuurlijk

3

Dat is niet zo natuurlijk want daar kan hij weer gaan "zweten"

4

Ik bewaar ze altijd in de koelkast (mijn eigen) en als ik ze eruit haal gaan ze zweten. Hoe kun je dit oplossen? Weet jij dat misschien?

5

In de  koelkast en dan een (half?) uurtje van te voren (voor het aansnijden/eten dus) eruit halen en aan de lucht (buiten de doos dus) wat laten opdrogen. Nergens aan komen, niet eraan voelen, dan is er niets aan de hand.

Als hij voor iemand anders is dan gewoon van jouw koelkast in die van hen.

6

Mijke79 schreef:

In de  koelkast en dan een (half?) uurtje van te voren (voor het aansnijden/eten dus) eruit halen en aan de lucht (buiten de doos dus) wat laten opdrogen. Nergens aan komen, niet eraan voelen, dan is er niets aan de hand.

Als hij voor iemand anders is dan gewoon van jouw koelkast in die van hen.

En dan kan ik hem gewoon vandaag maken en is hij zaterdag nog lekker op smaak? Waar moet ik ze in doen in de koelkast??

7

Die voor zaterdag zou je al wel kunnen vullen vandaag. Met die voor zondag kun je misschien beter even tot morgen wachten.

Je kunt ze in een taartdoos in de koelkast zetten (als je geen taartdoos hebt zou je de bakkers van de HEMA even lief aan kunnen kijken, soms geven ze er wel eens eentje mee). Als je niet aan een taartdoos kunt komen kun je ze ook op een bord zetten en er dan een grote pan omgekeerd overheen zetten.

8 Laatst bewerkt door Biggeltaart (10-11-2011 11:46)

bamm schreef:

Dat is wel heel natuurlijk, gezien de vullingen die je gaat gebruiken. Slagroom en banketbakkersroom moeten in de koelkast...
En zweten doet de taart pas nadat deze uit de koelkast gehaald wordt en er een groot verschil is in luchtvochtigheid tussen in de koelkast en buiten de koelkast.
Het zweet is vocht uit de warmere lucht dat neerslaat op de koude taart, net als een koud drankje in een glas ook nat wordt aan de buitenkant op een warme dag.

9

Biggeltaart schreef:
bamm schreef:

Dat is wel heel natuurlijk, gezien de vullingen die je gaat gebruiken. Slagroom en banketbakkersroom moeten in de koelkast...

Mee eens! Beetje lullig als de mensen aan de diaree zijn ;) Alhoewel, het schijnt te heersen, haha.

Grapje. Flauw  :+

10

Biggeltaart schreef:
bamm schreef:

Dat begrijp ik maar r zijn veel verschillende antwoorden, daarom ging ik twijfelen. Ik ga het in een taartdoos in de koelkast bewaren.

11

bamm schreef:
Biggeltaart schreef:
bamm schreef:

Dat begrijp ik maar r zijn veel verschillende antwoorden, daarom ging ik twijfelen. Ik ga het in een taartdoos in de koelkast bewaren.

En dat is helemaal goed  :thumb:

12

Mijke79 schreef:

Die voor zaterdag zou je al wel kunnen vullen vandaag. Met die voor zondag kun je misschien beter even tot morgen wachten.

Je kunt ze in een taartdoos in de koelkast zetten (als je geen taartdoos hebt zou je de bakkers van de HEMA even lief aan kunnen kijken, soms geven ze er wel eens eentje mee). Als je niet aan een taartdoos kunt komen kun je ze ook op een bord zetten en er dan een grote pan omgekeerd overheen zetten.

Ze zijn alletwee voor zaterdag alleen die ene klant haalt hem morgenmiddag al op en de andere gewoon zaterdag. Maar ik ga ze gewoon maken bedankt voor je antwoordt!!

13

Biggeltaart schreef:
bamm schreef:
Biggeltaart schreef:

En dat is helemaal goed  :thumb:

Top!! Bedankt!  :)

14

Uhhh, ik heb mijn taart in de koelkast in cellofaan verpakt voor morgen, het is een kado, dat kan toch ook he?

Groetjes Louise

15

cakelover schreef:

Uhhh, ik heb mijn taart in de koelkast in cellofaan verpakt voor morgen, het is een kado, dat kan toch ook he?

Zou het cellofaan nog even verwijderen, daar kunnen zich condensdruppels op vormen, die dan weer op je taart vallen.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

16

Chips! Ik had hem al dicht geniet, maar dat maak ik dan wel even los.
De taart is voor een vriendin van mijn dochter en die gaat ze morgenmiddag zelf brengen, ik ben pas 17.30 uur thuis...

Groetjes Louise