Onderwerp: SPOED! Fondant blijft aan aanrecht plakken...
Wie heeft de gouden tip? Poedersuiker helpt niet, tenzij ik zoveel gebruik dat mijn rode fondant wit wordt....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » SPOED! Fondant blijft aan aanrecht plakken...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie heeft de gouden tip? Poedersuiker helpt niet, tenzij ik zoveel gebruik dat mijn rode fondant wit wordt....
Crisco?
Ik weet het anders ook niet, heb er nog nooit last van gehad, ik gebruik altijd een dun laagje poedersuiker.
Beetje maizena, ik doe het altijd in een katoenen zakdoek met een elastiek erom en poeder zo het aanrecht, succes !
Bij de Ikea de bureauonderlegger Projs kopen! Hij is €4,95
Heb ik vorige week eindelijk gedaan en je fondant plakt niet meer vast.
En je hoeft niet meer met maizena(voor je fondant geen poedersuiker gebruiken) of crisco(vet) te strooien/smeren.
Ik leg altijd een stuk bakpapier op het aanrecht voordat ik met fondant aan de slag ga. Hier blijft het ook niet aan plakken!
Is alleen altijd weer een gedoe om ervoor te zorgen dat het bakpapier niet gaat schuiven, ik bouw de rand altijd vol met potten zodat het blijft liggen
Persoonlijk vind ik poedersuiker en bakpapier echt niet handig..
bakpapier schuift heen en weer en je hebt dan kans op plooien in je fondant. Poedersuiker geeft vlekken op je fondant en bovendien 1 dikke troep.
De beste combi vind ik nog altijd de IKEA onderlegger zoals 'cakelover' zegt en goed smeren met crisco. Fondant plakt dan niet.
Heb je niet zo'n onderlegger moet je even goed kijken op wat voor ondergrond je met het fondant aan de slag gaat. Lang niet alle ondergronden zijn geschikt om op te werken. Hout werkt niet en veel aanrechtbladen ook niet. Je kunt ook een tafelzeil kopen. Maar persoonlijk hou ik het toch het liefste bij het IKEA ding.
Ik gebruik altijd een kleine beetje bloem.....En het plakt niet en het vlekt niet!!! Suc6!!!
Crisco!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » SPOED! Fondant blijft aan aanrecht plakken...