1

Onderwerp: Gele room poeder: hoeveel voor 24 cm taart?

Ik heb gister gele roompoeder bij de Sligro gekocht. Er staat het volgende op: 1 liter water aan 400 gram poeder mixen tot een gladde massa in ca 5 min. Maar dat lijkt me wel heel erg veel? In de kant en klare zakjes poeder van dr. Oetker zat veel minder en dat moest met 400  ml water en toen had ik genoeg voor een taart van 24 cm. Wat denken jullie? Gewoon de helft proberen?

2

Re: Gele room poeder: hoeveel voor 24 cm taart?

Bij de Sligro verkopen ze groot verpakkingen, je hebt dus niet de hele verpakking nodig voor 1 taartje.
Ik zou beginnen met 250 cc water en 100 gr poeder, dan heb je een hoeveelheid van 350 gram.

Maak je er botercreme mee, gebruik je ook 350 gr zachtgeklopte boter, voeg de gele room dan lepel voor lepel kloppend toe aan de boter, en laat als alles gemengd is de creme nog 10 minuten kloppen voor een luchtige goed spuit- smeerbare creme

3

Re: Gele room poeder: hoeveel voor 24 cm taart?

ik zou idd de helft proberen als je 2 lagen wilt vullen.
als je 1 laag room wil maken, dan gewoon 1/4 deel maken van het recept op de verpakking (zoals jose hierboven zegt)

als ik die van de welkoop gebruik, dan doe ik
100 gram mix met 330ml koude melk.(totaal dus 430 gram) en dan heb ik voor 1 laag ongeveer 300gram nodig van dit mengsel. (en de rest gaat spontaan in puddingbroodjes,wat een ramp,hahah)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten