1

Onderwerp: Hoe krijg ik mijn taart netjes in een doos?

Ik heb nu een paar taarten gemaakt, en vraag me het volgende af: hoe gaan jullie te werk als de taart in een doos bezorgd moet worden? Ik plaats de gevulde biscuit op een taartplateau en kan het dan goed bewerken en decoreren. Maar hoe krijg ik hem netjes en HEEL in de taartdoos? En vooral ook: zonder beschadigingen? Hoe doen jullie dat :think: ? Alvast bedankt! :)

2

Re: Hoe krijg ik mijn taart netjes in een doos?

ik zet de taart op een taart karton dan maak ik hem
dan zet ik hem in de doos en dan vouw ik de doos pas dicht
of ik gebruik mijn spatel daar zit een knik in kan je hem er vrij makkelijk inzetten

3

de taart schep is ideaal ook te koop in de webshop

Taart groetjes Ellen

4

De Wilton Cake Lifter; ideaal want (goed) breed en met handvat.....  :thumb:  :thumb:  :thumb:

5

Ik plooi de doos eerst langs één kant dicht, dan zet ik de taart erin, en daarna plooi ik de laatste kant

6

Ja, gewoon voorzichtig optillen (of dmv een spatel of taartschep) en dan voorzichtig de doos inschuiven en daarna de doos verder dicht vouwen. (Je laat dus 1 kant open).

Denk er wel op dat je bij het optillen van de taart de taart niet aan 1 kant meer optilt dan de andere kant, want dan gaat ie stuk..

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

7

Ik plaats de gevulde en beklede taart met karton en al op een ingepakt mdf-plankje.
Dan maak ik de decoraties af en voeg een afwerkrandje aan de onderkant toe.

Het plankje schuif ik in een taartdoos waarvan ik de ene kant nog niet heb dichtgevouwen, dat doe ik pas als de taart erin staat.

~ Never waste a good crisis... ~