1

Onderwerp: Chocobom invriezen

Ik heb een vraagje.
Ik ga een chocobom maken en ik heb eigenlijk de dagen ervoor weinig tot geen tijd om daaraan te werken.
Hij moet volgende week zaterdag af zijn en ik heb als laatste woensdags tijd daarvoor om hem af temaken.

Zou ik hem dan woensdags al af kunnen maken (dus met kitkats en smarties eromheen) en zo invriezen. Of kan ik beter afwerken tot en met het vullen en zo invriezen? De vulling word kersenvlaaivulling en bonbonbloccreme.

Wat is jullie advies hierin?

2

Re: Chocobom invriezen

Bewaar- en invriesvragen mogen in een andere rubriek [MOVE] -> taartdecoratie algemeen  ;)

3

Excuus hiervoor.

4

Ik zou persoonlijk niet de smarties invriezen, want als er condens op komt bij het ontdooien, dan lopen de kleuren misschien uit.  En op de dag zelf zijn die er zo opgestrooid.
De kitkats weet ik niet, maar die zijn ook snel genoeg rondom geplakt denk ik. Beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

SweetTooth schreef:

Ik zou persoonlijk niet de smarties invriezen, want als er condens op komt bij het ontdooien, dan lopen de kleuren misschien uit.  En op de dag zelf zijn die er zo opgestrooid.
De kitkats weet ik niet, maar die zijn ook snel genoeg rondom geplakt denk ik. Beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg...

Maar zou ik hem dan al wel afgesmeerd kunnen invriezen?

6

Het was een halve voor eigen gebruik, maar ik heb er pas een met chocosticks en m&m's (aldi merk) in gevroren in een plastic zak. In een koeltas laten ontdooien en er was niks uitgelopen. (kwam terug van vakantie)

Maak anders een proef, door cc's met iets van smarties erop in te vriezen...

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

7

Idd even proefdraaien zou ook kunnen natuurlijk. En vlaaivulling kan volgens mij wel ingevroren worden en bonbonbloccreme zeker dus ik denk wel dat je hem kunt invriezen - al dan niet voorzien van kitkats en smarties.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)