1

Onderwerp: Regalice Rolfondant - BAH

Heeft iemand ervaring met de Regalice Rolfondant?  :(  Ik wel en dit was geen fijne ervaring.   :s  Het kneed echt super dat wel, maar de smaak bleeeeeh!! Ik dacht gewoon dat het iets was dat al verzuurd was ofzo. ligt het aan mij of hebben meer mensen hier last van gehad?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mars … olfondant-
kleur-regalice-rolfondant-250-gr-fuschia-pink-p-5360.html

2

Re: Regalice Rolfondant - BAH

Ik werk alleen maar met regalice (overigens wel de MMF, weet niet welke jij hebt) vind hem erg lekker!

3

frangoud schreef:

Heeft iemand ervaring met de Regalice Rolfondant?  :(  Ik wel en dit was geen fijne ervaring.   :s  Het kneed echt super dat wel, maar de smaak bleeeeeh!! Ik dacht gewoon dat het iets was dat al verzuurd was ofzo. ligt het aan mij of hebben meer mensen hier last van gehad?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mars … olfondant-
kleur-regalice-rolfondant-250-gr-fuschia-pink-p-5360.html

Dat had ik laatst ook, dacht dat het aan mij lag! Ik had de kleur ruby red om rozen van te maken. Ik heb maar gezegd dat de roosjes alleen voor de sier waren....

4

bij openmaken vinden sommige mensen het naar azijn ruiken, maar dat verdwijnt na doorkneden.
Ik proef er helemaal niks van en mensen waar ik fondanttaarten voor maak, vinden het heerlijk :Y
Het is niet zo megazoet idd, maar ja, daar houd ik dan weer niet van.

Het werkt erg fijn en het hard goed uit, dus ik ben er blij mee :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik gebruik ook altijd Regalice en toch ook wel veel verschillende kleuren ervan en heb nog nooit last van gehad dat het niet goed smaakte. En het is waar wat Carien schrijft het werkt erg fijn en hard idd goed uit

6

Ik wou net een topic komen openen over deze (vieze) fondant maar jullie zijn me dus al voor.

Zag het nieuw op de webshop een paar weken geleden. Mooie kleurtjes, kleine verpakkingen dus ik dacht: 'ok, die wil ik wel is gebruiken'.
Vandaag GLS aan de deur met mijn pakje, natuurlijk enthousiast..
Tot ik de fondant nam.. Leek me al plakkerig in de verpakking.
Onmiddellijk geprobeerd met mijn nieuwe mold.. Ja al snel een grote teleurstelling !!
Dit is het 3de merk dat ik probeer en hij is op alle vlakken het slechts van alledrie. Plakt super hard en STINK !
Gevolg, met pijn in het hart heb ik hem volledig in de vuilnisbak gekieperd.  :(  :nooo

7

ik vind het ook niets
hij is zo zacht dat alles in de vorpjes blijft plakken
en met uitrollen plakt ook alles vast en trek je de vorm eruit als je het optilt
ik heb ook een kleine kilo weggegooid.

funcakes fondant werkt prima bij mij
nu een kilo van satin ice gekocht
eens zien wat dat is!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8 Laatst bewerkt door Carien (09-11-2011 11:51)

:think: toch raar... ik kleur altijd zelf, maar daar kan het toch niet aan liggen??

9

Lilium schreef:

Ik wou net een topic komen openen over deze (vieze) fondant maar jullie zijn me dus al voor.

Zag het nieuw op de webshop een paar weken geleden. Mooie kleurtjes, kleine verpakkingen dus ik dacht: 'ok, die wil ik wel is gebruiken'.
Vandaag GLS aan de deur met mijn pakje, natuurlijk enthousiast..
Tot ik de fondant nam.. Leek me al plakkerig in de verpakking.
Onmiddellijk geprobeerd met mijn nieuwe mold.. Ja al snel een grote teleurstelling !!
Dit is het 3de merk dat ik probeer en hij is op alle vlakken het slechts van alledrie. Plakt super hard en STINK !
Gevolg, met pijn in het hart heb ik hem volledig in de vuilnisbak gekieperd.  :(  :nooo

precies t zelfde meegemaakt. heb zo anderhalf kilo de vuilnisbak in gegooid helaas....

hij rook interdaad naar een zurige azijn en  ik ben ook gaan kneden, maar de geur verdween niet. de smaak ieuwww...heb het aan twee buurvrouwtjes laten proeven en de een ging bijna over haar nek. Dus dacht ga hier de taart niet mee bekleden......

10

Dat regalice naar azijn ruikt............is volgens mij toch geen verrassing? Ik lees hier niet anders, en dat is ook mijn ervaring.......verder vind ik het wel prettig werken, en de smaak is ook goed (volgens de eters, ik hou zelf niet van zoet  :grr: )

11

ik heb nog drie pakjes liggen, wie o wie wilt ze hebben?
Bezorgkosten zijn voor jezelf.
Hoor t wel

gaat op rozen, grijs en blauw ( die felle kleuren)

12

Ik gebruik de regalice alleen als ik lactose-vrij moet maken. Hij ruikt idd vreemd, maar als hij op de taart/cupcakes zit vind ik hem prima smaken. Ik vind hem wel wat plakkerig.

This too shall pass!

13

Ik gebruik altijd vanille Funcakes fondant en deze is heerlijk en minder plakkerig...

Miruna's Cakes te Helmond

14

Ik heb alleen de witte gebruikt (werk overwegend met marsepein, vindt fondant te zoet) en vond hem juist heel fijn. Dat ik de verpakking opende rook het inderdaad naar azijn, waardoor ik ook wel even schrok, maar dat verdwijnt en de smaak is verder goed. Het hardt super uit, dus voor vlinders en bloemetjes ideaal en ik kleur het als ik een andere kleur wil.

15

Ik vind fondant niet echt lekker dus werk met marsepein. Maar voor decoraties die uit moeten harden gebruik ik wel deze fondant. Hij is inderdaad niet erg lekker maar van over je nek gaan is ook een beetje overdreven, vind ik. Wanneer ik wel een taart zou bekleden met fondant zou ik denk ik eerder de FunCake gebruiken. Je kunt ook een keer marsepein gebruiken  ;) . Wie weet vind je dit wel lekker.....

16

Heb ook deze ervaring. Had een hele mooie roze kleur gekocht voor een barbietaart. Ik maakte het open en was gelijk al werg plakkerig en rook zuur bah! Heb het nog gemengd met funcakes en wat poedersuiker, maar het werd niets en is in de vuilinsbak beland. Ik wil dit risico nooit weer lopen, dus koop dit merk niet weer. Jammer, want ze hebben wel mooie kleuren.

17

hee zou dat een foute partij zijn? Ik gebruik de laatste paar jaar heel vaak voorgekleurde regalice fondant en bij mij smaakt het prima en is het helemaal niet plakkerig. Het rolt juist prima uit. Nooit problemen eigenlijk. En gelukkig maar want het is het enige wat vrij is van melk en noten wat ik tot nu toe gevonden heb. :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

18

gewoon witte kopen en zelf kleuren :Y
is stuk goedkoper en je kunt alles kleuren wat je maar wilt :)