1

Onderwerp: vraagje over engelse bakproducten (Birmingham)

Hey allemaal
We zijn nu nog in Birmingham en hebben zeker genoten op de beurs, maar ook in de stad! Ik heb een vraag over oa de overheerlijke cupcakes die we hier op hebben:
- wat is de topping die erop zit, ze noemen t botercreme als we het vragen maar t smaakt er gewoon niet naar! Iig niet naar de botercreme die ik ken, deze is veel zoeter, luchtiger en minder machtig. Iemand enig idee hoe ze dat hier maken?

Een andere vraag:
- wat doen ze hier met icing poeder? Ik heb 2 pakken silverwood icing powder gekocht, maar zou niet weten wat ik ermee moet, het was hier zo goedkoop in de supermarkt dat ik het niet kon laten staan hahaha (net als de kilo's fondant!)

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen :)
Groetjes esther

www.cake-up.com Voor taarten, Cup-cakes en workshops in de buurt van Nijmegen

Re: vraagje over engelse bakproducten (Birmingham)

er is niet 1 soort botercreme, niet in nederland en ook niet in engeland. Peggy porschen maakt het van 1 deel boter en 2 delen poedersuiker en de hummingbird van 1 deel boter en 3 delen poedersuiker, beiden met smaakjes eraan toegevoegd. naast ons stond een stand van cupcakes2go en die gebruikten iets anders, wat smolt bij warmte.
Eigenlijk had je het moeten vragen daar waar je de cupcakes had gekocht.

icing sugar is volgens mij gewoon poedersuiker, maar weet t niet zeker, misschien is t suikerbakkerspoeder

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Een kennis van mij heeft in Engeland een zaak in cupcakes, Juci Luci's
Cupcake Factory (vind de naam zo leuk hihi :lol: ) zal haar eens vragen hoe zij de botercreme maakt

4

De topping kan ik geen antwoord op geven, maar icing sugar is fijner dan suikerbakkerspoeder en heel geschikt om royal icing mee te maken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Hahahahaha ik heb mijn man dus lekker laten sjouwen door Birmingham heen met 3 kilo poedersuiker in zijn tas :thumb:

Naja een goede reden om meer met icing te gaan doen toch? :)

Over de botercreme, het is denk ik dan een beetje uitproberen met verschillende recepten welke het beste is om toppings mee te maken. En met wat je erdoorheen doet. Ik vond die van bv funcakes op zich nog redelijk voor toppings te maken, terwijl de kant en klare mix die ik vaak koop bij een bakwinkel (bakfeest enzo in Elst) veel te veel naar boter smaken om als toef te gebruiken.

Tnx in ieder geval voor de antwoorden, ik moet gewoon nog veel meer en meer en meer uitproberen :)

6

volgens Luci is het geheim mixen mixen en nog eens mixen (maar dat wisten we al). Zij mixed de boter totdat het wit ziet om er dan in gedeeltes de poedersuiker aan toe te voegen en dan vooral lang blijven mixen.. helaas heb je weinig aan dit antwoord vrees ik!

7

Heb het ooit eens gevraagd in Engeland en ze gebruiken ook vaak shortening (Trex) daar ipv boter, met een beetje melk bij en ja, echt ook heel goed mixen  :)

Take a walk on the cake side of life

8

Ik ga het mixen maar eens proberen, daar heb ik zeker wel wat aan :)