Goedemorgen!
Ik heb een legotaart voor mijn nichtje gemaakt ( het was mijn tweede taart dus nog wel veel verbeterpunten) en aangezien ik geen tijd had om mallen te bestellen en het ook wel prijzig vond omdat ik toen nog niet wist of ik het vaker zou doen, heb ik de blokjes en poppetjes zelf geboetseerd.
Ik heb eerst geprobeerd zelf een mal te maken met 'oude' fondant/suikerpasta. Daar heb ik flink wat tylose in gedaan, daar een legoblokje in gedrukt en toen een tijdje in de oven. Uit laten harden en een nachtje laten staan en toen was het knetterhard. Het werkte op zich erg goed, ik had de mal alleen niet echt mooi bij de randen gemaakt (afgewerkt) waardoor ze er niet goed uitkwamen. Ik had geen zin om het nog een keer opnieuw te doen dus heb ik rechthoekige blokje uitgesneden en met een klein spuitmondje aparte rondjes uitgedrukt. Die uit laten harden en erop vastgemaakt.
Ik zal zo even een fotootje toevoegen. Wat ik anders zou doen als ik het opnieuw zou doen:
- blokjes niet zo haastig snijden en een groot mes gebruiken waardoor je kan drukken en niet hoeft te snijden (trekken), want dan vervormt het. Daarna even laten liggen met eventueel een plank erop dan zijn ze mooi recht.
- de rondjes goed uit drukken en niet te haastig anders zie je aan de rand nog restjes fondant.
Maar het is op zich goed te doen als je geen mal hebt (of je maakt hem zelf), ik kon alleen op een gegeven moment geen blokje meer zien haha.
Succes!
Oh ja, dit was de taart:

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin:
www.zoetezinnen.nl