1 Laatst bewerkt door Mariekes Baksels (07-11-2011 16:15)

Onderwerp: Een wazige foto van mijn eerste opdracht...

... en tegelijk mijn eerste stapeltaart! Voor een jongetje dat 2 jaar werd.

ALLES wat maar mis kon gaan, is mis gegaan... Bakje met beestjes die ik had geknutseld was omgevallen en de oogjes waren gesmolten en uitgesmeerd, vulling die niet was opgestijfd en uit de taart liep, vulling die te erg was opgestijfd en niet meer te smeren was, gescheurd fondant, ik had een reep witte chocola nodig, was op in de winkel dus kleine reepjes meegenomen; bleek crunchy te zijn, taart die te laag was voor de figuurtjes en ZELFS een verbrande taart! In alle stress de oven (slechts!) 15 graden te heet gezet...

Maar uiteindelijk is het gelukt!
De onderste laag is gevuld met extra romige banketbakkersroom een aardbeienvlaaivulling, de tweede laag knapperige witte chocolade, bananenroomvulling, dulce de leche en afgesmeerd met koffiecrème, derde laag witte chocoladecrème en (o o o) citroenkwarkpudding van Mona, bovenste laag witte chocopasta en jam. De moeder van het jongetje belde me later op om te zeggen dat tijdens het eten van de taart het helemaal stil was geworden in de kamer, en dat zelfs haar zusje een stuk had gehad (en die lust eigenlijk geen koekjes en taart!) Een groter compliment kun je niet krijgen, toch?

Er zitten een paar leuke details op de taart (zoals schattige lieveheersbeestjes), maar helaas heb ik momenteel maar 1 foto... Als het goed is, krijg ik later foto's toegemaild en dan post ik 'm gewoon nog een keer ;) (of mag dat niet?)

Trouwens; -en ik weet dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort- maar hoeveel vraag je nu ongeveer voor zo'n taart?? Ik vind dat zoo lastig! (ondanks alle forumberichten die ik hierover gelezen heb!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYV6VY76.jpg

Ik heb trouwens fondant van de Jamin gebruikt. Ik vind het wel lekkerder dan die van FunCakes maar ik vind 'm minder prettig met bekleden; scheurt naar mijn idee veel sneller...

En in een poging het langste bericht ooit te schrijven; de varkentjes zijn gepikt van Wendy (uit de cupcakespecial van MjamTaart!) maar verder heb ik alles zelf bedacht en daar ben ik vet trots op! :D :D :D

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

2

Re: Een wazige foto van mijn eerste opdracht...

Ondanks alle ellende met het maken ervan een superleuke stapel! :thumb:

3

Gaaf!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Mooie stapel ondanks alle tegenvallers! :thumb:

5

Ondanks alles is het gelukkig een  :thumb: taart geworden!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

Het is een hele mooie taart!

8

Mooie taart!  :Y

En als je er extra foto's van hebt hoef je hem niet opnieuw te plaatsen, maar kun je gewoon je startberichtje bewerken. :)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)