1

Onderwerp: 1ste bruidstaart....niet helemaal tevreden

alleen verliep het niet helemaal vlekkeloos.
Ik heb het marsepein wit gekleurd maar het werd daarna zo zacht dat het voor mij moeilijk werd om de lap zonder scheuren erop te krijgen.
Het is me wel gelukt maar op sommige plekken zaten er wel kleine gaatjes in......en daar baalde ik echt enorm van (nog steeds).
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan heb het nl nog nooit eerder gehad......mss te veel kleurstof????
Maar hier dan de foto's
http://94.100.124.53/1432500001-1432550000/1432513801-1432513900/1432513859_6_YWGQ.jpeg
http://94.100.121.165/1432500001-1432550000/1432513401-1432513500/1432513429_6_UJjo.jpeg

Groetjes Marianne

2

Re: 1ste bruidstaart....niet helemaal tevreden

waarom kies je dan voor marsepein en niet voor bijvoorbeeld witte fondant ?
Wellicht te dun gemaakt ?

3

misschien wilde ze alleen marsepein :/
ik vind de taart in ieder geval mooi geworden :thumb:

4

pullewuppie schreef:

waarom kies je dan voor marsepein en niet voor bijvoorbeeld witte fondant ?
Wellicht te dun gemaakt ?

Omdat ik marsepein veel lekkerder vindt als fondant.
Of is er ook lekkere fondant??

En ik heb het niet te dun gedaan.....nu juist dikker gelaten omdat ik niet wilde dat het zou doorschijnen.
En dat is wel gelukt.

5

Schitterende taart!

Je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt om dit met marsepein te bekleden zeg! Ik vind fondant ook niet lekker, daarom meng ik 2 delen marsepein met 1 deel fondant. Je krijgt dan de smaak van marsepein met de gemakken van fondant; ideaal!

Probeer het maar eens, je zal het vast ook zo ervaren. Neemt niet weg dat de taart wel heel mooi geworden is hoor! Klasse......

6

Ik bekleed ook altijd met marsepein hoor, en dat kleur ik ook regelmatig wit. Ik gebruik altijd het witte poeder, niet de vloeibare variant want dan wordt het inderdaad veel te slap. Dus volgende keer poeder nemen en de dag ervoor alvast kleuren zodat het een nachtje kan inwerken.
Verder vind ik het nog heel netjes hoor, succes volgende keer!

Ik vind hem toch erg mooi hoor.
is heb zelf nog nooit marsepein wit gekleurd, dus ik kan je niet helpen. misschien de volgende keer kant en klare witte marsepein kopen, misschien dat dat veel beter gaat.

toch complimenten hoor!

prachtig!
er is niks te zien van de scheurtjes.
misschien had je de marspein nog even kunnen laten rusten zodat t was compacter zou worden.
maar das mosterd na de maaltijd he ;)
nogmaals: ziet er toppie uit!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

9

Ondanks je tegenslag vind ik het ook een mooie taart hoor.  :thumb:

Bruidstaarten maak ik altijd met fondant. Of met marsfont. Zelf wit gemaakte marsepein, of kant en klaar, vind ik echt vreselijk om mee te werken. Het scheurd inderdaad erg snel.

Groetjes San

10

Ondanks je marsepein "probeem" toch een leuke taart  :)
Ik maak 9 van de 10 bruidstaarten met witte marsepein die ik altijd zelf wit kleur. Gebruik half Wilton wit (vloeibaar) en half Sugar Flair (poeder). Dit werkt prima  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

11

Boska schreef:

Ik maak 9 van de 10 bruidstaarten met witte marsepein die ik altijd zelf wit kleur. Gebruik half Wilton wit (vloeibaar) en half Sugar Flair (poeder). Dit werkt prima  :Y

Bedankt voor je tip Addy.......ga ik de volgende keer eens proberen.
Want dit werkte echt niet fijn.
En ik baal er nog steeds van want zo heb ik nog nooit een taart gemaakt....ben nl best een perfectionist met het maken van mijn taarten.

Groetjes Marianne

12

Boska schreef:

Dat doe ik ook! Werkt super, wordt je marsepein niet te nat, en ook niet te droog. Soms doe ik op een kilo marsepein ook nog 00 gram fondant, daar proef je niks van (hou ook niet van fondant), maar ik vind de structuur dan nog net iets beter worden.

De taart is mooi hoor!  :thumb:

13

Mooie taart!!

Ik hou ook niet van fondant, dus als ik wit nodig heb, kleur ik half om half met poeder en gel.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

14

Misschien heb ik het mis maar je kunt toch ook witte marsepein kopen, dat is toch makkelijker dan kleuren?? :s

15

Het helpt om te kleuren met zowel vloeistof als poeder.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

16

Thamar schreef:

Misschien heb ik het mis maar je kunt toch ook witte marsepein kopen, dat is toch makkelijker dan kleuren?? :s

Dat kan idd, maar ikzelf vind die marsepein niet fijn werken.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

17

ik vind de taart echt wel mooi en je ziet dus niet van de scheurtjes...

wat ik de laatste tijd altijd doe bij de witte bruidstaarten; eerst een dun laagje marsepein en dan een dun laagje fondant erover; de smaak van de marsepein overheerst over de laag fondant en je hebt wel het uiterlijk ervan.

Groetjes, Dorothea.

18

Waarom heb je marsepein wit gekleurd? Je hebt ook witte marsepein, hoor. Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad. Verder wel leuk gedaan.

19 Laatst bewerkt door Zitatje (07-11-2011 23:34)

Niet vervelend bedoeld maar volgens mij leest niet iedreen wat er al is gezegt...haha!

Ik vind het heel mooi die witte marsepein!
Lijkt op de foto wel op fondant.
Ik vind zelf fondant ook niet lekker maar ik vind marsepein nóg viezer!  :lol:
Maar ik hoef t zelf niet te eten en veel mensen vinden marsepein overheersend smaken dus fondant dan maar  :D

Ik gebruik zelf fondant omdat ik dit fijner vind werken maar ik heb ook wel eens marsepein gemengd met fondant zoals hier eerder ookal word verteld en ik denk dat dat misschien ook wel makkelijk werkt.
Maar dat zijn toch allemaal dingen die je zelf moet ondervinden.

Maar nogmaals ik vind het er mooi  uitzien die witte marsepein en je ziet op de foto helemaal geen scheurtjes/gaatjes.
En waarschijnlijk zijn de mensen die m live hebben gezien sowieso erg onder de indruk dat ze dat ene gaatje hier of daar niet eens is opgevallen  :thumb:

Groetjes!