1

Onderwerp: Aardbeien of kersenvulling uit blik?

Ik wil een kersen of aarbeienvulling gaan maken, maar kun je in plaats van verse aardbeien ook aardbeien op siroop gebruiken? En gebruik je dan alleen de aardbeien of ook de siroop?

2

Re: Aardbeien of kersenvulling uit blik?

Ik weet het niet hoor want heb het nog nooit geprobeerd maar ik denk dat je niet de siroop moet gebruiken omdat je taart dan heel nat wordt (gok ik). Als ik fruit uit de diepvries gebruik dan laat ik die eerst ook helemaal ontdooien en uitlekken!

Groetjes Puck

3

Als je fruit op siroop wilt gebruiken kan dat wel als het uitgelekt is maar je kunt ook de siroop in een pannetje doen en daar gelei van maken met geleipoeder of blaadjes. Dan de vruchten er weer doorheen en op je taart smeren.

Voor de zekerheid kun je de biscuitlaag ook dun besmeren met botercreme om het biscuit tegen eventueel doorlekkend vocht te beschermen.

Bij annanas in blik kun je die ook op vruchtensap kopen, is oets minder zoet.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

je kan van de siroop en taartina ook gelei maken dat doe weleens als ik de vlaaivulling niet kan krijgen

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

5

Je kunt ook gewoon een blik vlaaivulling nemen, die zijn er in de smaak aardbei en ook in de smaak kers.

http://www.hollandproducthouse.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Jonker_Fris_Vlaa_4b86de690bb66.jpghttp://www.proud2bme.nl/imgl/hsfile_24725.jpg

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Die vlaaivulling gebruik ik ook regelmatig en is erg lekker  :9

7

Ik zou voor vlaaivulling gaan.. Laatst aardbeien met taartine gemaakt en dat was echt vies.. :(

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"