1 Laatst bewerkt door Mirella80 (05-11-2011 18:20)

Onderwerp: Stapelen

Ik weet het even niet meer, een kennis vroeg aan mij of ik voor haar moeder een taart wilde maken, ja prima dat doe ik wel dacht ik, nu moet dit ineens voor 75 personen worden :think:

Ik heb een bakblik van 32, 26 en 1 van 18cm

Ik wilde gaan stapelen maar hij moet een rit van 2 uur gaan overleven.
Nu dacht ik dan maak ik een stapel met die van 32 en 26cm dan heb ik al 44 stukjes, maar dan dacht ik te stapelen met 26 en 18 cm en een kleine blanda er bovenop.

Maar ik was aan het uitproberen met de blikken bovenop elkaar is het verschil tussen de 26 en 18cm niet te groot? of kan dit wel zo op elkaar?

Of moet ik andere maten bakblikken hebben?

Jeetjemina wat een gedoe, dacht leuk een taart maken maar het levert alleen maar stress op op dit moment.

Re: Stapelen

Als het alleen maar stress op levert, moet je misschien eerst even bedenken of je het wel echt wilt doen. Autorijden met een taart in de achterbak is niet echt leuk (sorry, wil je niet nog meer spanning geven)

Wat je zou kunnen doen, is een kleine stapel maken met bijv. een 20 cm (kun je voor 5 euro kopen bij de Blokker) en je 26 cm en aanvullend cupcakes? De afstand tussen de 18 en de 26 is namelijk wel een beetje groot, maar aan de andere kant ook niet lelijk hoor. Moet je even goed bedenken wat je met de rand gaat doen.

3

Ja ik wil het zeker wel doen, het is best een leuke opdracht, ik zit ook erg in me maag met het rijden, je kan hem ook niet even in een taartdoos doen :s , ik denk dat ik toch 1 stapel van 2 moet doen en de rest idd cupcakes, ik ga het eens bespreken

Ik wilde er trouwens rozen op doen, deze kan ik denk ik het beste vastmaken met een draad of stokje?

4

Je zou ook bijvoorbeeld de kleine taart niet in het midden maar juist aan de zijkant neer zetten. Dan heb je we een grote ruimte, maar die kun je opvullen met bloemen.
Iig succes ermee.

Ik stapel bij voorkeur met een verschil van 7,5 cm. Ik vind dit persoonlijk mooier dan stapelen met maar 5cm.
Jouw taarten verschillen 8cm dus dat lijkt me prima.

Life is what you bake it.